plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۳۵۵۳۹
با پیروزی در انتخابات

عبدالفتاح السیسی همچنان رئیس جمهور مصر می ماند

انتخاباتی تحت الشعاع جنگ خونبار غزه
عصر دیروز سه‌شنبه شعبه‌های رای‌گیری در انتخابات ریاست‌ جمهوری مصر بسته شد و پیروزی عبدالفتاح السیسی با حدود 80 درصد آرا قطعی به نظر می‌رسد. انتخابات ریاست جمهوری مصر از 10 دسامبر آغاز شد و به مدت 3 روز ادامه داشت و قرار است نتایج نهایی رسما در 18 دسامبر اعلام شود.
عبدالفتاح السیسی همچنان رئیس جمهور مصر می ماند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، عصر دیروز شعبه های اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری مصر که طی سه روز برگزار شد، بسته شد و پیروزی عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور برای سومین دوره، تقریبا قطعی به نظر می رسد.

عصر سه شنبه، روزنامه دولتی الاهرام گزارش داد که سازمان ملی انتخابات مصر که مسئولیت سازماندهی این رای گیری را بر عهده دارد، مشارکت "بی سابقه" رای دهندگان برای شرکت در انتخابات را ثبت کرده است.

از 67 میلیون مصری دعوت شده بود تا در انتخاباتی که تحت الشعاع جنگ خونبار رژیم صهیونیستی علیه غزه و به ویژه در غیاب رقابت جدی بود، رای خود را به صندوق بیاندازند.

نتایج اولیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر نشان می دهد که عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر با اختلاف زیادی نسبت به نزدیک ترین رقیب خود، با کسب بیش از 80 درصد آرا، برای سومین بار متوالی پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود.

السیسی در این دوره با سه نامزد: فرید زهران، رئیس حزب سوسیال دموکرات مصر، عبدالصناد یمامه، رئیس حزب وفد، و حازم عمر، رئیس حزب جمهوری خواه خلق رقابت کرد.

انتخابات ریاست جمهوری 2023 مصر از 10 دسامبر آغاز شد و به مدت 3 روز ادامه داشت و قرار است نتایج نهایی رسما در 18 دسامبر اعلام شود.

انتهای پیام/*
۰
مترجم : احمد امینی
مرجع : اخبار مصر- المنصة
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما