plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۳۵۲۸۶

بانک مرکزی اسرائیل: نزدیک به 10 درصد تولید ناخالص را صرف جنگ غزه کردیم

براساس اعلام رئیس بانک مرکزی اشغالگران، جنگ در غزه تاثیری منفی بر اقتصاد این رژیم داشته است و تاثیر آن بر اقتصاد حداقل تا سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت.
بانک مرکزی اسرائیل: نزدیک به 10 درصد تولید ناخالص را صرف جنگ غزه کردیم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، بانک مرکزی رژیم اسرائیل انتظار دارد که هزینه‌های جنگ غزه به 10 درصد از تولید ناخالص داخلی در سرزمین‌های اشغالی برسد.

رئیس بانک مرکزی رژیم اسرائیل، سیاست‌های اتخاذ شده از سوی کابینه نتانیاهو و وزرا تندرو آن و همچنین جنگ غزه را عاملی بر بی ثباتی اقتصادی و عدم شفافیت در سیستم پولی و بانکی رژیم دانسته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ماه گذشته به هزینه‌های سنگین جنگ در غزه و همچنین تلفات نظامیان صهیونیستی اعتراف کرده بود.

هفته گذشته نیز شرکت مشاوره مالی صهیونیستی “لیدر کاپیتال مارکتس” طی گزارشی هزینه این رژیم در جنگ علیه نوار غزه را ۴۸ میلیارد دلار برآورده کرده و در عین حال گفته است که احتمالا خود این رژیم دو سوم این هزینه را متحمل می‌شود و بخش سوم آن را آمریکا در قالب کمک‌های نظامی پرداخت کند.

این در حالی‌ست که پیشتر “شورای اقتصاد اسرائیل“ (یک نهاد دولتی) طی گزارشی تخمین زده بود که هزینه جنگ برای اقتصاد اسرائیل احتمالا به 200 میلیارد شیکل (54 میلیارد دلار) برسد.العا لم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما