plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۳۵۱۵۳

حماس از توافق آتش بس در چهل و ششمین روز از آغاز جنگ غزه خبر داد

همزمان با روز جهانی کوک، جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه با ادامه عملیات زمینی و بمباران گسترده و کشتار کودکان و زنان در حالی وارد چهل و ششمین روز خود شد که حماس امروز سه‌شنبه) تأیید کرد که مقاومت فلسطین توافق آتش‌بس با رژیم صهیونیستی تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد کرد.
حماس از توافق آتش بس در چهل و ششمین روز از آغاز جنگ غزه خبر داد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، جنگ علیه غزه با بمباران گسترده شمال و جنوب این منطقه از سوی اشغالگران صهیونیست و ادامه مقابله نیروهای مقاومت فلسطین با عملیات زمینی اشغالگران در شهر غزه، وارد چهل و ششمین روز خود شد.

با ادامه حملات رژیم صهیونیستی، بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه دیروز دوشنبه روز خونینی را زیر بمباران رژیم صهیونیستی سپری کرد؛ بیماران، آوارگان پناه آورده به بیمارستان و کادر درمان نیز از حملات اشغالگران در امان نبودند و در محاصره بیمارستان توسط رژیم صهیونیستی، حدود 500 بیمار مرخص شدند.

وزارت بهداشت غزه از شهادت بیش از 13300 نفر در 46 روز از بمباران غزه خبر داد که 5600 نفر از شهداء کودک و بیش از 3500 نفر از زنان هستند.

از سوی دیگر ابوعبیده، سخنگوی القسام از انهدام 60 خودروی اسرائیلی و چندین عملیات علیه نیروهای انجام دادیم.

اعلام آتش‌‌بس در غزه تا ساعاتی دیگر

در حالی که شامگاه دوشنبه منابع خبری رژیم صهیونیستی مدعی موافقت تل‌آویو بر سر تبادل اسرا با مقاومت اسلامی فلسطین شدند، جنبش «حماس» نهایی شدن این توافق را تأیید کرد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس بامداد سه شنبه در یک بیانیه‌ای که توسط دستیارش به رویترز ارسال شد، گفت: مقامات حماس به رسیدن یک توافق آتش‌بس با اسرائیل نزدیک هستند و ما پاسخ خود را به میانجی‌های قطری ارسال کرده‌ایم.

در همین راستا براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، عزت الرشق از رهبران حماس نیز گفته است: شاهد پیشرفت جدی در مذاکرات هستیم و به برقراری آتش بس نزدیک می شویم، هر توافقی که صورت گیرد ضرورتا مطابق با شروط مقاومت خواهد بود.

وی با بیان اینکه قصد اعلام جزئیات بیشتری از این مذاکرات را ندارد اظهارداشت: برادرانمان در قطر و مصر به زودی جزئیات این توافق را اعلام می کنند، ظرف چند ساعت آینده توافق آتش بس اعلام خواهد شد.

الرشق ضمن تاکید بر این نکته که طرف اسرائیلی به خصوص نتانیاهو در مسیر توافق، تعلل بسیاری کردند، گفت: مقاومت در میدان نبرد و سیاست، یک دست و هماهنگ است و این توافق همه گروه های مقاومت را شامل خواهد شد، اسرائیلی ها تلاش می کنند برای درهم شکستن مقاومت، مذاکرات را همزمان با ادامه تجاوزات خود پیش ببرند اما چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما