plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۳۴۷۸۲

علی باقری: در صورت گسترش جنگ غزه، چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی‌ماند

معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفر به مسکو، در باره جنایات صهیونیست‌ها در غزه گفت: نمی‌شود گفت اگر جنگ گسترش پیدا کند، بازنده اصلی رژیم صهیونیستی است، به نظر من از این رژیم چیزی باقی نمی‌ماند که بگوییم بازنده است یا برنده.
علی باقری: در صورت گسترش جنگ غزه، چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی‌ماند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه شب گذشته در برنامه‌ای تلویزیونی در شبکه افق به تشریح اقدامات دستگاه دیپلماسی در خصوص توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه پرداخت و وضعیت کنونی این رژیم را تببین کرد.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی که توسط حماس و پس از آن با همراهی سایر گروه‌های مقاومت فلسطین رخ داد و تلفات سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرد، عنوان کرد: اتفاق ۱۵ مهر و عملیات طوفان الاقصی به تعبیر مقام معظم رهبری یک زلزله غیرقابل ترمیم در سامانه نظامی و امنیتی این رژیم وارد کرد.

باقری طوفان الاقصی را زلزله‌ای در سامانه فکری راهبردی جهان غرب به رهبری آمریکا و یکجانبه گرایی دیکتاتورمابانه آمریکا و اسرائیل خواند.

* جزئیات دیدار با ابومرزوق در مسکو


علی باقری در هفته گذشته سفری به مسکو داشت و در حاشیه این سفر ضمن دیدار با سه تن از معاونان وزارت خارجه روسیه با «موسی ابومرزوق» از مقامات ارشد حماس نیز دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

باقری درباره این دیدار و مطالب مطرح شده در آن بیان کرد: این جلسه تا پاسی از شب ادامه داشت و بحث‌های بسیار خوبی بین دو طرف رد و بدل شد. ایشان درباره آخرین وضعیت جبهه‌های جنگ در غزه، مدیریت حماس برای تامین نیازهای اساسی مردم با همه تنگناهایی که با آن مواجه هستند، پیش بینی‌های جریان مقاومت برای طولانی شدن جنگ چه در عرصه نظامی و چه در عرصه مدیریت مردم در غزه و همین طور ارتباطات بین‌المللی خود برای اینکه از حمایت‌های سیاسی بین‌المللی برای پیشبرد پروژه سیاسی مقاومت استفاده کنند، گفت‌گو کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی عنوان کرد: دوستان فلسطینی می‌گفتند که مقاومت به بلوغی رسیده که می‌تواند برای آینده دور برنامه‌ریزی کند. مقاومت در حال حاضر در قامت یک سامانه موفق و کارآمد حکمرانی عمل می‌کند. حماس در بسیاری از کشورها نمایندگی دارد و از جمله در ایران و روسیه و در کشورهایی هم که نمایندگی ندارند، هم ارتباط دارند. آقای ابومرزوق قرار بود به چند کشور دیگر نیز سفر کند که در این دیدار به آنها نیز اشاره کرد.

پیش از این سفارت ایران در مسکو درباره دیدار باقری با ابومرزوق هم اعلام کرده بود که باقری در این دیدار بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین تأکید کرده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما