plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۳۴۷۷۰

‌اعلام برائت کلیمیان ‌اصفهان از اسرائیل جنایتکار

جامعه کلیمیان اصفهان امروز دوشنبه، در تجمعی ‌جنایات علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کرده و خواستار پایان این کشت و کشتار شدند.مسوول دبیرخانه ادیان توحیدی ایران با قرائت بیانیه ای در این تجمع افزود: تاریخ بشر پُر از مدعیانی است که به نام دین مرتکب جنایات شنیع شده‌اند.
‌اعلام برائت کلیمیان ‌اصفهان از اسرائیل جنایتکار
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، صبح امروز یهودیان اصفهان در اعتراض به جنایات رژیم غاصب صهیونیست تجمع برگزار کردند.‌جامعه کلیمیان اصفهان در این تجمع ‌جنایات علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کرده و خواستار پایان این کشت و کشتار شدند.

پس از پایان این تجمع جامعه کلیمیان اصفهان به منظور اعتراض به اقدامات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به سمت استانداری اصفهان حرکت کردند.

کلیمیان اصفهان امروز در دفاع از مردم غزه در کنیسه "کتر داوود" این شهر تجمع کردند. کلیمیان در این تجمع با محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در غزه، این اقدامات را سواستفاده برای یک نسل‌کشی بی‌سابقه قلمداد کردند.

تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پیام «ما عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها هستیم»، شعار مرگ بر صهیونیست‌ سر دادند و مسیر کنیسه کتر داوود تا استانداری اصفهان را پیمودند.

صهیونیست‌ها مانند داعش با سواستفاده از نام دین مرتکب جنایت می‌شوند

 فریبرز راهدان مسوول دبیرخانه ادیان توحیدی ایران با قرائت بیانیه دبیرخانه ادیان توحیدی در تجمع کلیمیان استان اصفهان افزود: تاریخ بشر پُر از مدعیانی است که به نام دین مرتکب جنایات شنیع شده‌اند.

وی ادامه داد: آنان در حقیقت پیروان رسولان الهی نیستند؛ بلکه فریبکارانی‌اند که برای دستیابی به مطامع شیطانی و پیشبرد اهداف نامقدس خود، جامه دین بر تن کرده و چهره معنوی و نورانی دین را آلوده ساخته‌اند.

مسوول دبیرخانه ادیان توحیدی اظهار داشت: پیام‌آوران ادیان و رسولان الهی، آموزه‌های آسمانی خود را بر پایه نوعدوستی، برادری، صلح و آرامش بنا نهاده و همواره هم در شریعت و هم در سلوک خود، مُنادی صلح و مدارا بوده‌اند.

وی اضافه کرد: دبیرخانه ادیان توحیدی متشکل از جامعه زرتشتیان، کلیمیان، صابئین مندابی، ارامنه، آشوریان، و مسلمانان، ضمن اعلام پایبندی مجدد به آموزه های مشترک ادیان که همانا نوعدوستی، عدالت‌ورزی، برادری، معنویت‌گرایی، دینداری و همزیستی مسالمت‌آمیز است، فجایعی را که امروز بدست رژیم اسراییل در سرزمین فلسطین و غزه اتفاق می‌افتد را بشدت محکوم می کند و انزجار خود را از آن اعلام می دارد.

کلیمیان در اصفهان دارای انجمن مستقل هستند و قرن‌هاست در محله‌های مختلف این شهر با شهروندان اصفهانی همزیستی مسالمت آمیز دارند.

اصفهان دارای ۱۶ کنیسه ویژه برگزاری مراسم دینی و مذهبی کلیمیان است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما