plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۸
کد مطلب : ۳۴۶۳۰

اختلاف مقاومت عراق با دولت السودانی؛ آمریکایی‌ها اشغالگرند نه مستشار

جنبش نُجَباء، دولت عراق را به خلف وعده و اهمال در عمل به تکلیف قانونی خود یعنی اخراج نظامیان بیگانه از این کشور متهم کرد
اختلاف مقاومت عراق با دولت السودانی؛ آمریکایی‌ها اشغالگرند نه مستشار
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، شورای سیاسی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء با صدور اطلاعیه‌ای ضمن ابراز تأسف از بیانیه دفتر رسانه‌ای دولت عراق که پایگاه‌های محل استقرار نظامیان آمریکایی را "مقرهای عراقی!" توصیف کرده بود ،خاطرنشان ساخت: ساعتی نیست که نیروهای اشغالگر به زمین و آسمان عراق تعدی نکنند. بالگردها و پهپادهای تهاجمی آمریکا بدون اجازه و موافقت دولت، در آسمان بغداد و سایر شهرها جولان می‌دهند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نمایندگی نُجَباء در بخشی از این بیانیه آمده است « دولت عراق حتی از تعداد و کیفیت نیروهای بیگانه و تحرکاتشان در مرزهای عراق با اردن، سوریه و کویت هیچ اطلاعی ندارد.

مهره‌های رژیم صهیونیستی با پوشش همین نیروها در پایگاه‌های عراقی حضور دارند و برای خودشان مراکز دائمی ایجاد کرده‌اند.
دولت با انتشار بیانیه‌هایی از این دست، به اشغالگران مشروعیت بخشیده و نشان می‌دهد که بر خلاف وعده‌ها و ادعاهای قبل از تشکیل کابینه، هیچگونه جدیتی در اخراج نظامیان بیگانه ندارد.

توجیه حضور اشغالگران، تلاش در راستای فرار از مسئولیت شرعی، ملی و تاریخی است. حال آنکه تظاهرات میلیونی مردم و مصوبه قانونی پارلمان عراق مبنی بر اخراج اشغالگران، سند مشروعیت مقاومت ضدآمریکایی است.»

گفتنی است؛ در چند روز گذشته پایگاه نظامی عین الاسد مجل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق بارها هدف حملات پهپادی قرار گرفته است.

دولت محمدشیاع السودانی شامگاه دوشنبه اعلام کرد به هیچ گروهی اجازه نخواهد داد به پایگاههای نیروهای ائتلاف بین المللی و مستشاران آمریکایی در عراق حمله شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما