plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۳۴۵۰۹

تداوم قتل عام مردم غزه در دهمین روز حملات رژیم صهیونیستی

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در دهمین روز انتقام از عملیات طوفان الاقصی، بامداد امروز، دوشنبه حملات خشونت آمیز و شدیدی را با هواپیماهای جنگی و توپخانه سنگین به مناطق مسکونی غزه انجام داد. در بمباران وحشیانه غزه تاکنون حدود ۳ هزار نفر شهید و ۱۰ هزار نفر زخمی شده اند.
تداوم قتل عام مردم غزه در دهمین روز حملات رژیم صهیونیستی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از ایسنا، در دهمین روز پس از عملیات طوفان الاقصی توسط جنبش حماس، ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران شدید نوار غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان در مقیاس وسیع ادامه می‌دهد و تعداد شهدا همچنان رو به افزایش است در حالیکه صدها نفر از مفقودان زیر آوار هستند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه شامگاه یکشنبه اعلام کرد که تلفات بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی در نه روز گذشته به ۲۷۶۷ شهید رسیده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد، از شهادت بیش از ۲۷۶۷ شهروند و مجروح شدن ۹۶۰۰ شهروند دیگر با جراحات مختلف خبر داد.

تیم دفاع مدنی فلسطین نیز روز یکشنبه اعلام کرد که بیش از ۱۰۰۰ نفر زیر آوار ساختمان‌های ویران شده توسط حملات هوایی صهیونیست‌ها در غزه مفقود شده‌اند.

از سوی دیگر، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر، آمار کشته شدگان اسرائیلی در آغاز عملیات حماس را ۱۴۰۰ تن و زخمی‌ها را ۳۵۰۰ نفر و تعداد اسرای صهیونیست را ۱۲۰ اسیر تا روز یکشنبه اعلام کرد.

این رژیم همچنین تعداد افسران و سربازان کشته شده ارتش صهیونیستی را ۲۹۱ نفر اعلام کرد.

حملات گسترده به مناطق غزه و شهادت غیرنظامیان

به گزارش المیادین، اشغالگران منزلی در نزدیکی میدان درابیه در غرب غزه، همچنین محله‌هایی در شمال، شرق و شرق بیت حانون و شرق البریج را آماج حملات هوایی قرار دادند.

در خان یونس تعدادی شهید و زخمی شدند. منازل و ساختمان‌های مسکونی هدف حملات صهیونیست‌ها قرار گرفت.

آخرین حمله در خان‌ یونس خانه خانواده زقماط را هدف گرفت که طی آن هشت تن شهید و شماری نیز زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که صبح امروز دوشنبه در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای در اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، چهار فلسطینی از جمله سه کودک به شهادت رسیدند.

المیادین در ادامه گزارش خود افزود: منطقه شرقی و مرکزی غزه نیز هدف حملات توپخانه رژیم صهیونیستی قرار گرفت. در عین حال اشغالگران صبح امروز مسیر منتهی به گذرگاه رفح را بمباران کردند.

به گفته شاهدان عینی، اشغالگران خیابان‌ها و چهارراه‌ها را در شرق غزه در منطقه شجاعیه، جمعه بازار و منطقه بین محله شجاعیه و محله زیتون موسوم به «کمربند آتش» را هدف قرار دادند.

به گفته خبرنگار المیادین، دو قبر جمعی در غزه برای خاکسپاری پیکرهای شهدا آماده شده است.

  در این راستا، کلیپ‌های ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که اجساد شهروندانی که در نتیجه تجاوزات مداوم صهیونیست‌ها جان باخته‌اند در گورهای جمعی دفن می‌شوند.

اوایل یکشنبه، خودروهای مهندسی حفر گورهای جمعی را در نوار غزه آغاز کردند تا اجساد شهروندانی را که در سردخانه‌ها و حیاط بیمارستان‌ها انباشته شده بود، به خاک سپرده شوند.

سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه‌های دولتی در غزه، طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این اقدام با توجه به تجمع ده‌ها کشته که در روزهای گذشته شناسایی نشده‌اند، صورت می‌گیرد.

منابع مطبوعاتی نیز تاکید کردند که شب گذشته خشونت‌بارترین شب نوار غزه بود که در معرض جنگ نسل کشی ارتش اشغالگر با استفاده از سلاح‌های مرگبار و ممنوعه بین‌المللی است.

یکی از شاهدان هدف قرار دادن کادر امداد و دفاع مدنی گفت: اشغالگران مقر دفاع مدنی شناخته شده صلیب سرخ را در زمان تغییر شیفت‌ها هدف قرار دادند که هفت شهید و مجروح زیادی برجای گذاشت.

خبرنگار الجزیره نیز از حملات شدید به تعدادی از محله‌های شهر غزه خبر داد و گزارش داد که بمباران صهیونیستی که دو مقر دفاع مدنی در جنوب و شرق غزه را هدف قرار داد، هفت شهید به دنبال داشت.

هشدار درباره تمام شدن ذخایر سوخت در بیمارستان‌های غزه

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که ذخیره سوخت در تمام بیمارستان‌های نوار غزه تنها برای ۲۴ ساعت جوابگو و کافی است.

این دفتر افزود که توقف ژنراتورهای پشتیبان در بیمارستان‌های نوار غزه هزاران بیمار را در معرض خطر قرار می‌دهد.

در این زمینه، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز یکشنبه تاکید کرد که حملات اشغالگران به نوار غزه یک «فاجعه انسانی بی‌سابقه» را آشکار کرد.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس به خبرنگاران گفت: «هیچ قطره آب، یک دانه گندم یا یک لیتر سوخت طی هشت روز گذشته اجازه ورود به نوار غزه را نداشته است.

در این راستا می الکیله، وزیر بهداشت فلسطین روز یکشنبه گفته بود ۵۰ درصد از شهدای بمباران مداوم نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی در ۹ روز گذشته، کودکان هستند.

الکیله افزود: وضعیت انسانی و پزشکی در نوار غزه فاجعه بار است و ادامه وضعیت به این شکل، خدمات پزشکی را با فروپاشی تهدید می‌کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما