plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۳۴۳۵۵

55 شهید در حمله تروریستی به دانشکده افسری حمص سوریه

وزیر دفاع سوریه دقایقی پیش از حمله تروریستی محل را ترک کرده بود
وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که گروه‌های مسلح تروریستی امروز مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری در حمص را با پهپاد هدف قرار دادند.در این حمله تروریستی حدود 55 نظامی و غیر نظامی شهید شدند.
55 شهید در حمله تروریستی به دانشکده افسری حمص سوریه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، وزارت دفاع سوریه افزود: این حمله تروریستی به شهادت شماری از نظامیان و غیرنظامیان منجر شد و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

وزارت دفاع سوریه  امروز پنجشتبه در بیانیه ای اعلام کرد: گروههای تروریستی مسلح تحت حمایت طرف های بین المللی شناخته در راستای تشدید رویکرد جنایتکارانه خود و ادامه خون‌ریزی ملت سوریه مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان افسری دانشکده نظامی حمص را با حمله پهپادی مورد هدف قرار دادند که منجر به شهادت شماری از غیرنظامیان و سربازان و زخمی شدن ده ها تن دیگر که وضعیت برخی از آنها وخیم است شد.

این بیانیه افزود: فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه این اقدام تروریستی بزدلانه را یک اقدام جنایتکارانه بی سابقه می داند و تاکید می کند که با تمام قوا و قاطعیت به این گروه های تروریستی در هر کجا که حاضر شوند پاسخ خواهد داد و طراحان و مجریان این اقدام جنایتکارانه پاسخگو خواهند بود که تاوان گزافی خواهند پرداخت.

المیادین نیز به نقل از یک منبع نظامی سوری گزارش داد که وزیر دفاع سوریه در این مراسم شرکت کرده بود و پس از پایان مراسم دانشکده نظامی را ترک کرد و این حمله تروریستی 21 دقیقه پس از خروج وزیر دفاع از دانشکده نظامی رخ داد.

این منبع خاطرنشان کرد: این انفجار زمانی رخ داد که دانش آموزان فارغ التحصیل در حال گرفتن عکس یادگاری با خانواده خود به مناسبت فراغت از تحصیل بودند.

گفتنی است؛خبرگزاری تاس روسیه به نقل از منابع مطلع شمار کشته شدگان این حمله پهپادی تروریستی را بیش از 54 شهید اعلام کرده است. بیشتر شهداء از خانواده افسران هستند که برای این جشن فارغ التحصیلی دعوت شده بودند. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما