plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۳۴۳۵۰

حضور چراغ‌ خاموش مشاوران بایدن برای توافق کلان در عربستان

منابع آگاه می‌گویند که مقامات آمریکایی هفته گذشته در سکوت خبری به عربستان سعودی سفر کردند تا به گفتگوها درباره یک توافق کلان بالقوه که می‌تواند شامل عادی‌سازی روابط بین ریاض و تل‌آویو باشد، ادامه دهند.
حضور چراغ‌ خاموش مشاوران بایدن برای توافق کلان در عربستان
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از فارس، در ادامه تلاش‌های دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» برای حاصل کردن توافق عادی‌سازی روابط بین رژیم موقت صهیونیستی و عربستان سعودی، مشاوران ارشد بایدن به این کشور سفر کردند.

نشریه «آکسیوس»‌ شامگاه چهارشنبه به نقل از دو منبع آگاه نوشت که مشاوران ارشد بایدن هفته گذشته در سکوت خبری به عربستان سعودی سفر کردند تا به گفتگوها درباره یک توافق کلان بالقوه که می‌تواند شامل عادی‌سازی روابط بین ریاض و تل‌آویو باشد، ادامه دهند.

به گفته این منابع، «برت مک‌گورک» نماینده کاخ سفید در امور منطقه غرب آسیا و «عاموس هوخشتاین» مشاور ارشد بایدن در امور انرژی و زیرساخت، پنجشنبه گذشته برای چند ساعت به عربستان سعودی رفته بودند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود به آکسیوس گفتند که مک‌گورک و هوخشتاین با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار و درمورد بندهای مختلف این توافق بزرگ گفتگو کردند. یکی از این منابع اظهار داشت که مشاوران بایدن درباره سایر موضوعات منطقه‌ای و دوجانبه نیز رایزنی داشتند.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید سفر آن دو را فاش نکرده و سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز به این نشریه گفت که اطلاعیه‌ای برای ارائه درباره سفر اخیر مقامات آمریکایی ندارد.

آکسیوس با بیان اینکه مذاکرات بر سر توافق عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل در ماه گذشته پس از دیدار بایدن با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی شتاب بیشتری گرفته، نوشت: «ولی هنوز مسائل زیادی برای حل‌وفصل وجود دارد، از جمله بندی درباره فلسطین در چنین توافقی که زمان‌بر خواهد بود».

این نشریه، اهمیت تماس‌های واشنگتن با ریاض را اینگونه توضیح داد: «دولت بایدن در تلاش است تا قبل از اینکه برنامه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کل وقت بایدن را پر کند، با عربستان سعودی و اسرائیل به یک توافق کلان دست یابد».

پایان پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما