plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۳۴۲۰۳

عربستان: حل مساله فلسطین فقط با «راه حل دو دولتی» امکان پذیر است

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد: هیچ راه حلی برای مناقشه فلسطین و اسرائیل بدون راه حل دو دولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطین وجود ندارد.
عربستان: حل مساله فلسطین فقط با «راه حل دو دولتی» امکان پذیر است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگویی با روزنامه «الاخباریه» این کشور در جریان نشست وزیران خارجه برای بررسی تلاش‌ها به منظور احیای روند صلح خاورمیانه در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد: «حل مساله فلسطین در جهت حمایت از ثبات منطقه و جهان است و باید براساس راه حل دو دولتی و تشکیل کشور فلسطین مطابق با مراجع بین‌المللی انجام شود.»

وی با اشاره به ضرورت احیای امید برای خروج از تشدید بحران انسانی که فلسطین از آن رنج می‌برد، افزود: ما به دنبال بازگرداندن گفت‌وگوها با محوریت راه حل دو دولتی به خط مقدم هستیم و با برادران خود در فلسطین هماهنگی کامل داشته‌ایم تا اولویت‌ها و مواضع آنها در روند و نتایج این نشست برای احیای تلاش‌های صلح منعکس شود.»

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که گفت‌وگو درباره راه حل دو دولتی را به منصه ظهور برسانیم. برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل راهی جز تشکیل کشور مستقل فلسطین وجود ندارد.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که روز یکشنبه یکی از مقامات دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که عربستان مذاکرات با طرف آمریکایی در مورد عادی‌سازی روابط با این رژیم را متوقف کرده است.

وب‌سایت سعودی «ایلاف» به نقل از این مقام صهیونیست نوشت: دولت فعلی اسرائیل که شامل برخی از رهبران راست افراطی مانند ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی است، با هر اقدامی نسبت به فلسطینی‌ها مخالف است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما