plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵
کد مطلب : ۳۳۹۵۹

قربانیان آتش‌سوزی‌های ویرانگر هاوایی آمریکا به 110 نفر رسید

«جاش گرین»، فرماندار ایالت هاوایی در غرب آمریکا اعلام کرد شمار جانباختگان آتش سوزی ویرانگر هاوایی و جزیره مائوی به 110 نفر افزایش یافته است. حجم ویرانی ها ناشی از این حریق بی سابقه، بهت انگیز و غیرقابل تصور است.
قربانیان آتش‌سوزی‌های ویرانگر هاوایی آمریکا به 110 نفر رسید
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، جاش گرین، فرماندار هاوایی اعلام کرد که تعداد قربانیان آتش سوزی در این ایالت به 110 نفر رسیده است.

گرین - در یک کنفرانس مطبوعاتی - گفت که احتمال افزایش تلفات آتش‌سوزی‌ها وجود دارد. جایی که تیم های جستجو و نجات می توانند روزانه بین 10 تا 20 جسد را طی روزهای آینده پیدا کنند.

در همین حال، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن هفته آینده برای بازرسی مناطق آتش‌گرفته و دیدار با بازماندگان و پزشکانی که به جستجوی مفقودان ادامه می‌دهند، به هاوایی می‌رود.

کاخ سفید در بیانیه‌ای افزود که دولت به امدادرسانی به خسارت دیدگان آتش‌سوزی‌های مائوئی ادامه می‌دهد تا آنچه ساکنان از دولت فدرال نیاز دارند تا زمانی که از فاجعه نجات پیدا کنند، فراهم کند.

این آتش سوزی ها شهر تاریخی لاهاینا در جزیره مائوئی را با خاک یکسان کرد.
این فاجعه مرگبارترین فاجعه در بیش از یک قرن اخیر در ایالات متحده است.

بایدن در پی آتش‌سوزی‌هایی که هفته گذشته رخ داد، در هاوایی وضعیت «فاجعه ملی» اعلام کرد،
گرین فرماندار ایالت هاوایی نسبت به هرگونه تلاش برای خرید زمین در شهر آسیب دیده لاهاینا هشدار داد و کفت: در شرایطی که ساکنان در وحشت به سر می برند ثروتمندان طمع کار ممکن است از ناامیدی مردم سوء استفاده کنند و سعی کنند اراضی مردم را به قیمت ناچیز به چنگ آورند.

گرین گفت: «هدف ما این است که در زمان بازسازی، تعهدی محلی - برای همیشه - به این جوامع داشته باشیم.

در همین حال، ساکنان از اینکه از بازدید از لاهینا برای بررسی خانه‌هایشان ممانعت به عمل می‌آیند، معترض و ناراحت هستند و مقامات همچنان درباره خطرات ناشی از سازه‌های ناپایدار و مواد شیمیایی بالقوه سمی موجود در هوا در این منطقه هشدار می دهند.

انتهای پیام/*
۰
مترجم : احمد امینی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما