plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
کد مطلب : ۳۳۷۲۷

روسیه: ریاست بریتانیا بر شورای امنیت سازمان ملل مایه شرمساری است

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بیان کرد که ریاست بریتانیا بر شورای امنیت سازمان ملل مایه شرمساری است.
روسیه: ریاست بریتانیا بر شورای امنیت سازمان ملل مایه شرمساری است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل، ریاست بریتانیا بر شورای امنیت سازمان ملل را مایه شرمساری خواند.

پس از آن که لندن اجازه نداد سخنران پیشنهادی روسیه در نشست شورای امنیت درباره آزار و اذیت کلیسای ارتدکس اوکراین صحبت کند، پولیانسکی به خبرنگاران گفت: این مایه شرمساری است. واقعاً مایه شرمساری است.

وی تایید کرد: و یک سال پیش شرم آور بود. رئیس شورای امنیت سازمان ملل باید بی طرف باشد، او باید تلاش های شورای امنیت را برای بحث در مورد برخی مسائل هدایت کند. او نباید دستور کار خود را پیش ببرد.

پولیانسکی یادآور شد که روسیه دقیقاً در دوران ریاست خود در شورای امنیت چنین عمل کرد.

وی افزود: اما، متأسفانه، انگلیس قبلاً چندین بار نشان داده است که منافع ناتو و کشورهای غربی برای آنها مهمتر از مقام آنها به عنوان ریاست شورای امنیت است. امروز این فقط یک مثال واضح از این موضوع است. من نمی دانم چه بر سر دیپلماسی بریتانیا آمده است، اما قطعا این برخورد مورد استقبال قرار نمی گیرد.

در طول سال گذشته، مقامات اوکراین بزرگترین موج آزار و اذیت کلیسای ارتدکس اوکراین متعارف در تاریخ اخیر این کشور را سازماندهی کرده اند. مقامات محلی در مناطق مختلف اوکراین با اشاره به ارتباط آن با روسیه تصمیم گرفتند فعالیت کلیسای ارتدکس اوکراین را ممنوع کنند و لایحه ممنوعیت واقعی آن در اوکراین به پارلمان این کشور ارائه شد. مقامات اوکراین برخی از نمایندگان روحانیون کلیسای ارتدکس اوکراین را تحریم کرده اند. سرویس امنیتی اوکراین شروع به باز کردن پرونده های جنایی علیه روحانیون کلیسای ارتدکس اوکراین کرد تا فعالیت های "ضد جاسوسی" انجام دهد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما