plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۳۳۶۰۶

سفارت سوئد در بغداد به آتش کشیده شد

به دنبال اقدام پلیس سوئد جهت صدور مجوز جدید برای تجمع امروز پنجشنبه در برابر سفارت عراق در استکهلم که در آن قرار است قرآن کریم و پرچم عراق آتش زده شود، صدها عراقی هوادار مقتدی صدر با حمله به سفارت سوئد در بغداد بخش هایی از سفارت را به به آتش کشیدند.
سفارت سوئد در بغداد به آتش کشیده شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، شمار زیادی از طرفداران صدر در ساعات اولیه امروز (پنجشنبه) به سفارت سوئد در بغداد یورش بردند و آن را به آتش کشیدند.

شبکه خبری الجزیره قطر گزارش داد، پس از آتش زدن سفارت سوئد در بغداد، هواداران جریان صدر وارد سفارتخانه سوئد شدند.

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که وزیر خارجه عراق روز چهارشنبه در گفتگو با همتای سوئدی خود تاکید کرد که باید از تکرار اقدامات موهن به اسلام و قرآن کریم جلوگیری شود.

در همین حال رویترز نیز گزارش داد که به هیچ یک از کارکنان سفارت آسیب نرسیده است.

مقامات سفارت سوئد در بغداد هنوز به گزارش‌ها در خصوص حمله به این سفارت‌خانه واکنشی نشان نداده‌اند.

از سوی دیگر العربیه نیز گزارش داده که ساعاتی پس از حضور طرفداران مقتدی صدر در سفارت سوئد نیروهای امنیتی آنها را از ساختمان سفارت بیرون و تظاهرکنندگان را متفرق کردند.

رویترز گزارش داده، طرفداران مقتدی صدر در اعتراض به تکرار قرآن سوزی و در واکنش به خبر صدور مجوز تازه برای سوزندان قران در سوئد بامداد پنجشنبه در مقابل سفارت‌خانه این کشور در بغداد دست به تجمع زدند.

خبرگزاری «تی‌تی» سوئد روز چهارشنبه گزارش داد، پلیس این کشور مجوز یک تجمع برای روز پنجشنبه در برابر سفارت عراق در استکهلم را صادر کرده که در آن قرار است قرآن و پرچم عراق آتش زده شود.

گفته می شود، یکی از دو نفری که مجوز برگزاری این اقدام موهن را دریافت کرده، همان فردی است که در هفتم تیرماه، مبادرت به آتش زدن قرآن کریم در استکهلم کرده بود.

وزارت خارجه عراق بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای به آتش کشیدن سفارت سوئد در بغداد توسط تظاهرکنندگان را محکوم کرد و از نیروهای امنیتی خواست تا عاملان این حمله را شناسایی کنند.

صدور مجوز جدید از سوی دولت سوئد و تکرار اقدام موهن علیه قرآن کریم درحالی که است که دولت سوئد پیش از این اقدام به سوزاندن قرآن کریم که در مقابل مسجد اصلی شهر استکهلم صورت گرفته بود، را محکوم کرد و آن را یک عمل «اسلام‌هراسانه» خوانده بود.

در عین حال دولت سوئد صدور اینگونه مجوزها را به بهانه « حق آزادی تجمع، بیان و تظاهرات» بر اساس قانون اساسی این کشور، قلمداد می کند.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما