plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۳۳۴۷۶

هرج و مرج در سزمین‌های اشغالی؛ اعتراضات گسترده در مخالفت با اصلاحات قضایی

رژیم صهیونیستی از دیروز بار دیگر شاهد اعتراضات گسترده در مخالفت با اصلاحات قضایی پیشنهادی کابینه تندرو نتانیاهو است.
هرج و مرج در سزمین‌های اشغالی؛ اعتراضات گسترده در مخالفت با اصلاحات قضایی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، شهرک نشینان راههای اصلی در تل آویو و اطراف آن را بستند، برخی روی زمین خوابیدند و برخی بمب دستی پرتاب کردند، درگیری های شدیدی نیز میان معترضان و پلیس روی داد که آنان را به آب پاش متفرق و دهها نفر را بازداشت کرد.

این اعتراضات حتی به فرودگاه بن گوریون، مقابل خانه های مقام های کابینه صهیونیستی و دادگاه عالی این رژیم رسیده که باعث استقرار نیروهای امنیتی اعم از پلیس، یگان اسب سوار و مرزبانی برای سرکوب مردم شده است.

این نافرمانی به ارتش صهیونیستی رسیده و رسانه های عبری گزارش دادند که 300 سرباز ذخیره اسرائیلی در امنیت سایبری در اعتراض به این اصلاحات، از ادامه خدمت سر باز زدند.

  به گزارش رویترز، معترضان صهیونیست روز سه‌شنبه پس از تصویب اولیه لایحه‌ای که برخی از اختیارات دیوان عالی را محدود می‌کند و از حمایت کامل ائتلاف حاکم راست‌گرای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر «اسرائیل» برخوردار است، بزرگراه‌های اصلی فلسطین اشغالی را مسدود کردند.

لایحه جدید، اولین رای از سه رای لازم را به دست آورد و این امر، اواخر روز دوشنبه فریادهای «شرم» قانونگذاران مخالف را به همراه داشت.

در صورت تصویب به همین شکل، قدرت دیوان عالی برای لغو تصمیمات اتخاذ شده توسط کابینه و وزرا کاهش می‌یابد.

منتقدان استدلال می‌کنند این نظارت قضایی به جلوگیری از فساد و سوء استفاده از قدرت کمک می‌کند. اما موافقان می‌گویند این تغییر با محدود کردن مداخله دادگاه عالی، فرایند حکمرانی مؤثر را تسهیل می‌کند.

نتانیاهو ـ که به اتهام اختلاس محاکمه می‌شود ـ تصویب این لایحه را برای مذاکره با مخالفان متوقف کرده بود، اما مذاکرات در ماه ژوئن به شکست انجامید.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما