plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۳۳۲۶۱

فراخوان مقتدی صدر برای برگزاری تظاهرات خشم مقابل سفارت سوئد

حمله تظاهرات کنندگان عراقی به سفارت سوئد در بغداد
رهبر جریان صدر عراق امروز(پنجشنبه) در نخستین اقدام عربی علیه هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، خواستار برپایی تظاهرات گسترده خشم دربرابر سفارت این کشور در بغداد شد. فرد سوزاننده قرآن در سوئد یک عراقی مسیحی است که پس جدایی از حشد الشعبی عراق به سوئد پناهنده شده بود.
فراخوان مقتدی صدر برای برگزاری تظاهرات خشم مقابل سفارت سوئد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: اگر آزادی بیان در سطح جهانی و در عراق تضمین شده است، مومنان باید از طریق تظاهرات گسترده خشم در برابر سفارت سوئد در عراق نظرات و عقاید خود را درباره آتش زدن قرآن در مقابل مساجد و سفارتخانه ها اعلام کنند.

وی گفت، باید تظاهراتی با درخواست اخراج سفیر سوئد و قطع روابط با این کشور در برابر سفارت سوئد در بغداد برگزار شود.

بنابر گزارش رسانه های سوئد ،سیلوان مومیکا، 37 ساله، شهروند عراقی پس از اینکه پلیس سوئد به وی اجازه داد تا تظاهراتی ترتیب دهد و یک نسخه از قرآن را بسوزاند، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی استکهلم به آتش کشید.

این فرد اصالتاً عراقی و مسیحی است و گروه هایی از نیروهای حشد الشعبی مسیحی را رهبری می کرد.

وی پس جدایی از حشد الشعبی عراق به سوئد پناهنده شده بود.

رئیس شورای عالی قضایی عراق مجوز اقدام قانونی علیه فردی که روز گذشته در سوئد اقدام به هتک حرمت قرآن کریم کرده بود، را صادر کرد.

حمله تظاهرات کنندگان عراقی به سفارت سوئد در محکومیت اهانت به قرآن کریم

به گزارش رسانه های عراقی، تظاهرات کنندگان عراقی امروز پنجشنبه، ابتدا در مقابل ساختمان سفارت سوئد در منطقه الصالحیه مرکز بغداد تجمع کرده و علیه اجازه دولت سوئد برای هتک حرمت قرآن کریم شعار داده و این اقدام را محکوم کردند و در ادامه با شکستن وروی سفارت، وارد حیات آن شدند.

معترضان همچنین خواهان اخراج سفیر سوئد از کشورشان شدند.

این درحالی است که رئیس شورای عالی قضایی امروز پنجشنبه دستور داد تا شخص عراقی الاصلی که در سوئد اقدام به سوزاندن قرآن کریم کرده است، تحت پیگرد قانونی قرار گیرد و اقدامات قانونی لازم برای استرداد وی به عراق انجام شود.

«فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق دستور داد تا بر اساس مفاد ماده ۱۴ قانون مجازات عراق علیه یک عراقی الاصل که در سوئد اقدام به سوزاندن قرآن کریم کرده است، اقدامات قانونی انجام شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما