plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۳۳۰۱۲

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: متأسفانه «دولت قبلی آمریکا» برجام را ترک کرد

به تعامل دیپلماتیک ادامه می‌دهیم
متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه واشینگتن به تعامل دیپلماتیک برای پیگیری همه اهدافش در ارتباط با ایران در هماهنگی کامل با متحدان و شرکای خود ادامه می دهد، اقرار کرد که «دولت قبلی آمریکا» متأسفانه برجام را ترک کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: متأسفانه «دولت قبلی آمریکا» برجام را ترک کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، متیو میلر روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تحرکی در زمینه «نگرانی‌های مشترک آمریکا و ایران» وجود دارد؟ تصریح کرد: ما به تعامل دیپلماتیک برای پیگیری همه این اهداف در هماهنگی کامل با متحدان و شرکای خود ادامه می دهیم.

این مقام وزارت خارجه دولت بایدن همچنین گفت: اما در مورد برنامه هسته ای ایران، همانطور که گفتم هنوز هیچ توافقی وجود ندارد و گزارش ها در خصوص توافق موقت درست نیست.

میلر در واکنش به اظهارات وزیرخارجه عمان نیز مبنی بر اینکه ایران و آمریکا به نهایی کردن توافق برای تبادل زندانیان نزدیک و در حال بررسی جزئیات این توافق هستند، گفت: نمی خواهم در خصوص گفتگوهای خصوصی دیپلماتیک اظهار نظر کنم اما باید بگویم که بازگرداندن آمریکایی هایی که به صورت "غیر قانونی" بازداشت شده اند، همچنان هدف رئیس جمهور، وزیر خارجه و همه کارکنان وزارت خارجه آمریکا است تا آنها را به خانه برگردانیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه «دولت قبلی آمریکا» متاسفانه برجام را ترک کرد، تصریح کرد: ما سعی کرده ایم از طریق دیپلماسی -برنامه هسته ای ایران- را محدود کنیم. 

/تلخیص اظهارات میلر توسط ایصال 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما