plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۳۱۵۸۶

رژیم صهیونیستی نزدیک ترین سفارتش به مرزهای جغرافیایی ایران را افتتاح می‌کند

الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی چهارشنبه‌شب (امشب) پس از پایان سفرش به جمهوری آذربایجان وارد ترکمنستان یکی دیگر از همسایه‌های شمالی کشورمان ایران می شود تا سفارتخانه اسرائيل در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان را افتتاح کند.
رژیم صهیونیستی نزدیک ترین سفارتش به مرزهای جغرافیایی ایران را افتتاح می‌کند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، الی کوهن اولین وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواهد بود که طی نزدیک به سه دهه اخیر به این کشور سفر می‌کند. او قرار است سفارتخانه اسرائيل در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان را افتتاح کند. این سفارتخانه تنها ۲۴ کیلومتر با مرز ایران فاصله دارد و نزدیکترین سفارت اسرائیل به مرز ایران محسوب می‌شود. 

فاصله سفارتخانه اسرائیل در عشق‌آباد با برخی از شهرهای استان خراسان شمالی مانند شیروان، کمتر از یکصد کیلومتر خواهد بود. ایران و ترکمنستان، هزار و ۱۴۸ کیلومتر مرز مشترک دارند. 

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی قرار است در جریان سفر به ترکمنستان، علاوه بر دیدار با همتای خود با سردار بردی‌محمداف، رئیس‌جمهوری این کشور نیز دیدار و گفتگو کند. الی کوهن در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان نیز با الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرد. 

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفته که موقعیت جغرافیایی جمهوری آذربایجان و همسایگی آن با ایران باعث شده است تا روابط کشورش با باکو «بسیار مهم و دارای پتانسیل‌های بالا» باشد. 

 انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما