plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳
کد مطلب : ۳۱۵۷۱

هیأت بلندپایه حماس وارد عربستان شد

هیأت سران جنبش حماس برای ادای مناسک عمره وارد عربستان سعودی شد. محمود عباس، رئیس تشکیلات نیز روز یکشنبه برای انجام مناسک عمره و دیدار با ملک سلمان به ریاض سفر کرده بود.
هیأت بلندپایه حماس وارد عربستان شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، هیات حماس شامل اسماعیل هنیه و خالد مشعل به ترتیب رئیس کنونی و سابق دفتر سیاسی این جنبش، و موسی ابو مرزوق دیروز وارد عربستان شده است.

این در حالی است که حماس پس از تنش چند ساله در روابطش با آل سعود، به تلاش برای دیدار با مقامات سعودی در حاشیه اولین سفری که پس از سال ها انجام می شود، ادامه می دهد. برخی از منابع گفتند که ریاست این هیأت را اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش بر عهده دارد و شامل خالد مشعل رئیس جنبش در خارج از فلسطین، موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش، خلیل الحیه و غیره می باشد.

این منابع گفتند که عربستان سعودی به این هیأت در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اجازه انجام عمره را داده است، اما تاکنون خبری در باره دیدار مقامات حماس با مقامات سعودی منتشر نشده است.

از سوی دیگر ایرنا گزارش داد یک منبع وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین به اسپوتنیک گفت که محمود عباس، رئیس تشکیلات نیز روز یکشنبه برای انجام حج عمره و دیدار با ملک سلمان به ریاض سفر کرده است.

این سفر همزمان با اعلام سفر هیأت حماس شامل اسماعیل هنیه و خالد مشعل به ترتیب رئیس کنونی و سابق دفتر سیاسی این جنبش، به عربستان است.

خبرگزاری آناتولی هم گزارش داد که هیات حماس طی این سفر چند روزه علاوه بر انجام حج عمره، دیدار با مقامات عربستان سعودی را در برنامه سفر خود دارد و تحولات اخیر فلسطین را مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهند داد.

این نخستین سفر هیات حماس به عربستان سعودی پس از حدود ۱۵ سال تیرگی روابط میان طرفین به شمار می رود.

این سفر پس از بهبود روابط عربستان سعودی و ایران انجام می شود.

تنش در روابط حماس و سعودی پس از بازداشت 62 نفر از رهبران و حامیان حماس در چهار سال قبل در عربستان تشدید شد اما ریاض اکتبر سال گذشته محمد الخضری نماینده سابق حماس در سعودی را که به اتهام حمایت مالی از حماس بازداشت شده بود، آزاد کرد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما