plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۳۱۵۴۴
مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه خبر داد

به زودی سفارتخانه های ایران و عربستان بازگشایی می شوند

معرفی سفرا در دستور کار دو کشور قرار دارد
مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه ایران گفت: بر اساس توافق قرار است تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه سفارتخانه‌های دو کشور ایران و عربستان بازگشایی شوند.
به زودی سفارتخانه های ایران و عربستان بازگشایی می شوند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت: براساس توافق قرار است تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه سفارتخانه‌های دو کشور ایران و عربستان بازگشایی شوند و براساس توافقی که صورت گرفته بود، وزرای خارجه در این فاصله با یکدیگر دیدار کنند.

البته به دلیل مصادف بودن با ایام حج و آغاز ایام حج تلاش ما این است که قبل از آن زمان کار صورت بگیرد.

معرفی سفرا در دستور کار دو کشور قرار دارد و تعیین، معرفی و آغاز به‌کار آن منوط به طی شدن روندهای اجرایی است.

علیرضا عنایتی مدیرکل خلیج‌فارس وزارت امور خارجه گفت: در حال حاضر از سرگیری روابط اعلام شده و ما به دنبال آغاز فعالیت سفارت هستیم و امیدواریم در زمان پیش‌بینی شده یعنی تا قبل از ۱۹ اردیبهشت که سقف زمانی دو ماهی بود که مورد توجه قرار گرفته است بتوانیم سفارتخانه و سرکنسولگری ایران را بازگشایی کنیم».

وی افزود: این موضوع ظرف مدت یک ماه صورت گرفت و وزاری خارجه دو کشور در پکن با یکدیگر دیدار کردند و از آن تاریخ اعلام رسمی روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی آغاز شد و متعاقب آن هیات‌های فنی با یکدیگر دیدار کردند. درباره همزمانی بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان و تقدم و تاخر آن باید گفت که این یک موضوع کاملا تکنیکی است و در حال حاضر درباره آن چندان تصمیم‌گیری نشده است.

ممکن است ما در گفتگو‌های آتی با عربستان سعودی به توافقی در این خصوص برسیم که آیا این کار به صورت همزمان صورت بگیرد یا اینکه هر یک از سفارتخانه‌ها که آمادگی افتتاح تا قبل از دو ماه را داشتند، فعالیت خود را آغاز کنند».

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما