plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۷
کد مطلب : ۳۱۵۲۹

تمجید پوتین از روابط و همکاری‌های نظامی روسیه و چین

رئیس جمهور روسیه در دیدار با وزیر دفاع چین از روابط و همکاریهای نظامی میان مسکو و پکن تمجید کرد. وزیر دفاع چین در ابتدای دیدار خود به پوتین به عنوان ادای احترام «سلام نظامی» داد.
تمجید پوتین از روابط و همکاری‌های نظامی روسیه و چین
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «لی شانگ فو» وزیر دفاع چین در چارچوب سفر چهار روزه خود به روسیه، روز یکشنبه وارد مسکو شد و در دیدار با پوتین بر تقویت همکاریهای نظامی با روسیه تاکید کرد.

وی به همراه «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه به دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه رفت.

لی شانگ فو از جمله مقامات چینی به شمار می‌آید که پیش از انتصاب به این پست، تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بود.

وزیر دفاع چین یکی از مقامات ارشد چین است که بر همکاری‌های فنی-نظامی با روسیه نظارت داشته است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، پوتین در دیدار با وزیر دفاع چین گفت: همکاریهای نظامی روسی-چینی به تقویت روابط استراتژیک و براساس اعتماد میان دو کشور کمک می‌کند.

رئیس جمهور روسیه از همکاریهای جامع و موفقیت آمیز میان مسکو و پکن تمجید کرد.

وی گفت: من فکر می‌کنم که این یکی دیگر از حوزه‌های مهم است که شخصیت استراتژیک و اعتماد محورِ روابط میان ما را تقویت خواهد کرد.

پوتین به شانگ فو همچنین گفت: وزرای دفاع روسیه و چین اطلاعات مفیدی را تبادل کرده و رزمایشهای مشترک برگزار کرده‌اند.

رئیس جمهور روسیه سفر رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین به روسیه در ماه مارس را یادآور شد؛ زمانی که همکاری بین وزارتخانه‌های دفاع یکی از موضوعات مهم در دستور کار بود.

پوتین در ادامه خطاب به وزیر دفاع چین که هنگام دیدار با وی به او سلام نظامی داده بود گفت: وزیر دفاع چین برنامه کاری بسیار غنی در روسیه دارد. ما از دیدن شما خوشحالیم. من مطمئن هستم که دیدار شما در بالاترین سطح ممکن برگزار خواهد شد. به روسیه خوش آمدید.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه، انتظار می‌رود لی و شویگو در گفت‌وگوهای خود درباره وضعیت و چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه در حوزه دفاعی و همچنین موضوعات مهم امنیتی جهانی و منطقه‌ای گفت‌وگو کنند. این اولین سفر خارجی لی پس از تصدی سمت وزیر دفاع چین در ماه مارس است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما