plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۳۱۱۲۹

واکنش فراکسیون اقدام ملی فلسطین به رویداد افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در تل آویو

فراکسیون اقدام ملی فلسطین، تصمیم دولت جمهوری آذربایجان برای افتتاح سفارت خود در تل آویو را هدیه ای به کابینه صهیونیستی نتانیاهو دانست و آنرا محکوم کرد.خالد البطش این اقدام دولت آذربایجان را خنجری مسموم و شرم آور علیه آرمان فلسطین دانست.
واکنش فراکسیون اقدام ملی فلسطین به رویداد افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در تل آویو
به گزارش ایصال نیوز، فراکسیون «اقدام ملی فلسطین» اعلام کرد که تصمیم جمهوری آذربایجان برای افتتاح سفارت خود در تل آویو و آغاز روند سازش با رژیم اشغالگر صهیونیستی، حمایت از کابینه افراط گرای نتانیاهو، تشویق به ارتکاب وحشتناک ترین جنایات علیه فلسطینیان و سرپوشی بر پافشاری این رژیم در اجرای نقشه های بدخواهانه خود برای سرقت سرزمین فلسطین، یهودی سازی، هتک حرمت مقدسات و محروم کردن فلسطینی ها از ابتدایی ترین حقوقشان است.
شهروندان فلسطینی در بیت المقدس نیز تصمیم کشور مسلمان جمهوری آذربایجان را برای افتتاح سفارت خود در تل آویو خیانت به بیت المقدس و مسجد الاقصی دانستند که در معرض هتک حرمت، تقسیم مکانی و زمانی روزانه از طریق هجوم وقت و بی وقت شهرک نشینان به آن، اخراج اعتکاف کنندگان و ممانعت از عبادت مسلمانان و مسیحیان در این مکان مقدس است .
خالد البطش از رهبران بارز جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای مطبوعاتی تأکید کرد که افتتاح سفارت دولت جمهوری آذربایجان (با اکثریت مسلمان شیعه) در تل آویو به تقویت بنیامین نتانیاهو کمک می‌کند و عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس خنجری مسموم در پشت آرمان فلسطین است.
وی گفت: جمهوری آذربایجان یا سایر کشورهای اسلامی و عربی باید در کنار فلسطینی ها می ایستادند و از آنها در برابر دشمن جنایتکار صهیونیستی حمایت و پشتیبانی می کردند، نه اینکه در این زمان خاص سفارتخانه هایی را در داخل اسرائیل غاصب باز کنند.
گفتنی است که رژیم صهیونیستی از اوایل دهه نود قرن گذشته در جمهوری آذربایجان سفارت داشته و در سالهای اخیر از حامیان نظامی مهم این کشور بوده است.
انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما