plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۳۱۰۴۶

یک کارشناس سیاسی: منطقه وارد مرحله رقابت برای نفوذ شده است

یک کارشناس سیاسی تصریح کرد که به دنبال تضعیف نقش آمریکا در منطقه و تلاش قدرت‌های واقعی برای پر کردن خلاها، منطقه وارد مرحله رقابت برای نفوذ شده است.
یک کارشناس سیاسی: منطقه وارد مرحله رقابت برای نفوذ شده است
به گزارش ایصال نیوز، “سمیر الحسن” در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت که بعد از احیای روابط ایران و عربستان سعودی با میانجیگری چین، این سوال مطرح می‌شود که واکنش آمریکایی‌ها چه خواهد بود؟

الحسن با اشاره به کم‌رنگ شدن حضور آمریکا در منطقه خاورمیانه، تحولات جاری در سوریه را به تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن نفوذ از دست‌رفته خود در منطقه مرتبط دانست.

این کارشناس سیاسی ابراز عقیده کرد که آمریکا به منظور خنثی کردن هرگونه تلاش برای ایجاد همگرایی میان کشورهای منطقه، پرونده‌های منطقه‌ای را داغ‌ می‌کند.

او یادآور شد حضور ایران و روسیه در سوریه به درخواست رسمی دولت سوریه است که تنها طرف مشروع در این کشور محسوب می‌شود و لذا ماهیت حضور این دو کشور در سوریه شبیه حضور پایگاه‌های غیرقانونی آمریکایی نیست.

سمیر الحسن با تأکید بر اینکه مقاومت علیه حضور آمریکا در سوریه از ابتدا نیز وجود داشت، اظهار داشت که بایستی تصمیمی سیاسی برای فعال‌سازی عملیات‌های مقاومت علیه حضور آمریکایی ها اتخاذ شود.

او در اشاره به افزایش توانمندی نظامی مقاومت، خاطرنشان کرد که این توان دفاعی باعث شد مقاومت پایگاه‌های آمریکایی را هدف قرار دهند و همین امر، معادله جدیدی را برای این رویارویی ترسیم کرده است.

الحسن تاکید کرد که منطقه اکنون وارد مرحله رقابت برای نفوذ شده است، آمریکایی ها با فعال کردن دست نشاندگان حود در منطقه می خواهند در منطقه بمانند و می خواهند ثابت کنند که قدرت رویارویی دارند؛ اما پاسخ اخیر ایران نیز بسیار واضح و صریح و مؤید این واقعیت بود که ایران آماده است تا در این رویارویی بسیار پیش برود.

انتهای پیام/*                                   
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما