> حاجی‌علی‌اکبری: جمهوری اسلامی ایران پرچم برافراشته مبارزه با جاهلیت مدرن است | ایصال نیوز
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۳۰۲۳۲

حاجی‌علی‌اکبری: جمهوری اسلامی ایران پرچم برافراشته مبارزه با جاهلیت مدرن است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم برافراشته مبارزه با جاهلیت مدرن است گفت: امیدواریم این پرچم که در دست ملت ایران است بتواند مروج اخلاق در جهان باشد.
عکس از مصطفی رودکی
عکس از مصطفی رودکی
به گزارش ایصال نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه اول نماز جمعه تهران با دعوت نمازگزاران به تقوا و تبریک فرارسیدن بعث پیامبر مکرم اسلام (ص) گفت: عظمت ماه رجب به عظمت قرآن کریم و مبعث است که با هیچ ماه دیگری قابل مقایسه نیست. این ماه بستری است برای اینکه آماده ورود به ماه شعبان باشیم تا از روزه و مناجات و اعیاد این ماه نهایت بهره را ببریم.

وی با بیان اینکه مبعث پیامبر اعظم (ص) بزرگترین و مهمترین پیچ تاریخی است که بشر تجربه کرده است، گفت: این روز، روز باعظمتی است که همه خوبان و بزرگان تاریخ انتظار آن را داشتند. بعد از این پیچ تاریخی بزرگ پیچ دیگری هم در پیش است که آن ظهور امام زمان (عج) است و ظهور ایشان تحقق‌بخش همه آرزو‌ها و آرمان‌های مبعث پیامبر اسلام (ص) است و لذا ایشان پرچم‌دار اهداف و آرمان‌های مبعث هستند.

حاج‌علی‌اکبری افزود: از سوی دیگر علاوه بر این دو اتفاق بزرگ، پیچ تاریخی دیگری هم وجود دارد که آن انقلاب اسلامی است. جمهوری اسلامی ایران پرچم برافراشته مبارزه با جاهلیت مدرن است.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: ملت ایران در ۲۲ بهمن تاریخی امسال یک سیلی محکم به صورت سیاه استکبار جهانی و آمریکا زدند و محاسبات دشمن را به‌هم ریختند و اگر بعد از این هم به حماقت‌هایشان ادامه دهند آماده دریافت سیلی‌های بیشتری از ملت باشند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فطرت انسان بیان کرد: مزیت ویژه فطرت انسان این است که به زیبایی‌ها و مکارم اخلاقی آراسته می‌شود. خداوند این مکارم اخلاقی را نقطه اتصال خودش با بندگانش قرار داده و اگر انسان بتواند به فضیلت‌ها آراسته شود می‌تواند با خداوند تبارک و تعالی اتصال برقرار کند.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: اگر بناست در زندگی انسان‌ها رقابتی وجود داشته باشد آن مسابقه، مسابقه فراگیری مکارم اخلاق است و مردم باید در آراسته شدن به فضائل اخلاقی با هم مسابقه بگذارند و پیامبر اسلام (ص) با این هدف مبعوث شده‌اند. ویژگی اخلاق اسلامی و محمدی جامع بودن آن است. هم فرد را در بر می‌گیرد و هم جامعه را و لذا باید برای رسیدن به مدینه فاضله که در آن اخلاق حاکم است همه تلاش کنند. وقتی اخلاق را بتوان در اقتصاد، سیاست و ارتباطات جهانی لحاظ کرد، جهان زیباتر خواهد شد و در مورد خانواده هم این‌چنین است.

وی افزود: پیش از مبعث پیامبر اسلام (ص) ، جامعه را رذالت و پلیدی فراگرفته بود و پیامبر اسلام (ص) در این شرایط پرچم بعثت و اخلاق را برافراشتند. باید گفت قرآن ، کتاب تحقق اخلاق و مکارم اخلاقی در زیست فردی و اجتماعی است. پیامبر اسلام (ص) وقتی مبعوث شدند در یک دستشان قرآن را در اختیار داشتند و در دست دیگر امام علی (ع) را به عنوان اخلاق مجسم.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه در دنیای امروز شاهد جاهلیت مدرن هستیم گفت: انسان‌های پلید و ظالم حاکم شده‌اند و شاهد ترویج بی‌حیایی‌ها و کاهش سطح اخلاق هستیم. امیدواریم این پرچم که در دست ملت ایران است بتواند مروج اخلاق در جهان باشد.میز ان 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما