plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۲۹۲۲۰

دیدارهای مهم دیپلماتیک امیرعبداللهیان با مقامات عمانی در مسقط

وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه با سلطان عمان و همچنین وزیر خارجه و وزیر دفتر سلطان عمان دیدار و گفت‌وگو کرد. توسعه روابط دوجانیه و رایزنی برای احیای برجام و امکان آزادی زندانیان غربی در آستانه سال نو میلادی از موضوعات مورد علاقه طرفین است.
دیدارهای مهم دیپلماتیک امیرعبداللهیان با مقامات عمانی در مسقط
به گزارش ایصال نیوز، حسین امیرعبداللهیان در دیدار با «هیثم بن سارق آل سعید» سلطان عمان، پیام رئیس جمهوری اسلامی ایران را به وی ارائه کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) با سلطان هيثم بن طارق پادشاه عمان دیدار و ضمن تقدیم پیام کتبی دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان، پیرامون موضوعات مورد علاقه مشترک دو کشور گفتگو کرد. 

در این پیام، رییس جمهور کشورمان ضمن دعوت از سلطان عمان برای بازدید از جمهوری اسلامی ایران اهمیت مناسبات دوجانبه و انجام رایزنی در مسایل منطقه ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه با یادآوری دستاوردهای سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عمان، بر اهمیت اجرایی شدن کامل توافقات به عمل آمده در جریان سفر مذکور تاکید کرد.
امیرعبداللهیان توسعه همه جانبه روابط و همکاری های میان دو کشور در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، انرژی، گردشگری و حمل و نقل و سایر زمینه ها را مور تاکید قرار داد.

در این ملاقات سلطان هيثم سلطان عمان نیز بر روابط با جمهوری تاکید و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به ایران سفر نماید.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در دیدار با سلطان بن محمد النعمانی وزیر دفتر سلطانی عمان در خصوص روابط دو‌ کشور و‌تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کرد.

در این ملاقات طرفین بر تلاش مشترک جهت ارتقای سطح روابط دو‌ کشور در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی تاکید کردند.

همچنین در ادامه دیدارهای امیرعبداللهیان با مقامات عمانی، وزیر امور خارجه کشورمان با همتای عمانی خود نیز دیدار و گفت و کو کرد.

در دیدار امیرعبداللهیان با بدر بن حمد البوسعیدیوزیر امور خارجه سلطنت عمان، دو طرف بر توسعه همه جانبه روابط و همکاری های میان دو کشور در مسائل منطقه ای و بین المللی و ضرورت احیای برجام تأکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان که شب گذشته به عمان سفر کرده، در بدو ورود به مسقط به خبرنگاران گفته بود که حامل پیام آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» برای پادشاه عمان است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما