plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۲۹۰۵۸

روسیه: کشورهای تامین‌کننده گاز می‌توانند به پروژه هاب گازی ترکیه بپیوندند

معاون نخست‌وزیر روسیه گفت که کشورهای تامین‌کننده گاز می‌توانند به پروژه هاب گازی ترکیه بپیوندند.
روسیه: کشورهای تامین‌کننده گاز می‌توانند به پروژه هاب گازی ترکیه بپیوندند
به گزارش ایصال نیوز، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه دولتی روسیه-24 گفت: «تلاش‌ها برای ایجاد مرکز گاز طبیعی در ترکیه ادامه دارد. می‌توان در سال 2023 در این باره تصمیم‌گیری کرد. نه فقط تامین کنندگان روسی، بلکه سایر کشورهای صادرکننده نیز می‌توانند در این پروژه سهیم شوند. »

وی در ادامه افزود: «قیمت گاز در آینده با توجه به شرایط بازار در مرکز گاز طبیعی در ترکیه تعیین خواهد شد. ما در حال حاضر با همکاران ترکیه‌ای خود و سایر کشورهای که می‌توانند در این پروژه شرکت کنند، فعالانه روی این موضوع کار می‌کنیم.»

نواک با تاکید بر اینکه روسیه نفت و فرآورده‌های نفتی را به کشورهای که به جمع تایید کنندگان سقف قیمت برای نفت این کشور پیوسته‌اند، عرضه نمی‌کند گفت: «آماده کاهش تولید نفت هستیم و در ابتدای سال آینده می‌توانیم تولید خود را بین 500 تا 700 هزار بشکه کاهش دهیم. این مقدار چندان کاهش قابل توجه نیست اما چنین احتمالی وجود دارد.»

وی با بیان اینکه تولید گاز طبیعی روسیه در سال جاری بین 18 تا 20 درصد کاهش یافته است، گفت: «با این حال، امسال 671 میلیارد مترمکعب گاز تولید خواهیم کرد که از حجم بالایی برخوردار است. حدود 470 میلیارد مترمکعب آن به بازار داخلی عرضه خواهد شد.»

معاون نخست‌وزیر روسیه همچنین اظهار کرد: «با اعمال تحریم‌های اضافی علیه کشورهای اروپایی در فوریه 2023، ممکن است قیمت فرآورده‌های نفتی در این اتحادیه افزایش یابد.»

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما