plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۲۸۲۶۷

اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا به جمهوری‌خواهان رسید

نانسی پلوسی کرسی ریاست مجلس را از دست داد
با گذشت چندین روز از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، در نهایت جمهوریخواهان آمریکایی توانستند به اکثریت ۲۱۸ رای لازم برای کنترل مجلس نمایندگان و تصاحب کرسی ریاست این مجلس دست یابند.
اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا به جمهوری‌خواهان رسید
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از روزنامه گاردین، تازه‌ترین آمارها از شمارش آرای انتخابات هشتم نوامبر آمریکا نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان آمریکایی به ۲۱۸ کرسی دست پیدا کردند. شمارش آراء همچنان ادامه دارد، اما تکلیف حزب پیروز در این مجلس عملا مشخص شده است.

از سوی دیگر ارزیابی رویترز حاکی است این پیروزی به جمهوریخواهان قدرت جلوگیری از برنامه‌های بایدن و نیز امکان تحقیقات بالقوه آسیب‌رسان از لحاظ سیاسی درباره اعضای دولت و خانواده او را می‌دهد، گرچه به هیج عنوان به حد «موج قرمزی» که این حزب امید ایجاد آن را داشت، نمی‌رسد.

گفتنی است؛ پیش‌بینی نهایی درباره سرنوشت مجلس نمایندگان آمریکا پس از گذشت یک هفته شمارش آرا انجام شد، هنگامی که موسسه پژوهشی ادیسون پیش بینی کرد که جمهوریخوان ۲۱۸ کرسی لازم برای کنترل این مجلس را در دست دارند. پیروزی نامزد جمهوریخواه در منطقه بیست‌وهفتم کنگره در ایالت کالیفرنیا این حزب را به پیروزی نهایی رساند.

آخرین پیش بینی ها حاکی است با انجام شمارش نهایی آرا تا روز جمعه، از مجموع ۴۳۵ کرسی، جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان ۲۲۲کرسی و دموکرات ها ۲۱۳را کسب خواهند کرد.

در مقابل، دموکراتها با یک رای بیشتر، اکثریت مجلس سنا را در اختیار دارند.

اکنون ریاست مجلس نمایندگان از دست دموکرات ها و نانسی پلوسی خارج شده و به جمهوریخواهان واگذار می شود.

انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما