plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۲۸۰۶۴

آغاز اجلاس بین المللی بررسی تغییرات آب‌و هوایی با حضور ۱۱۰رهبر جهان

اجلاس سالانه تغییرات آب و هوایی سازمان ملل با حضور سران کشورها و هیأت های کارشناسی برای بررسی و اتخاذ تصمیم درباره تغییرات آب‌و هوایی و امنیت غذایی به میزبانی مصر در شهر شرم الشیخ آغاز شد.
آغاز اجلاس بین المللی بررسی تغییرات آب‌و هوایی با حضور ۱۱۰رهبر جهان
به گزارش ایصال نیوز، بیش از ۱۱۰تن از رهبر جهان در شرم الشیخ در مصر گرد هم آمده اند. همچنین چندین هزار نفر در قالب هیأت های تخصصی و کارشناسی در این نشست مهم سالانه که به عنوان COP۲۷ شناخته می‌شود، در طول دوهفته شرکت می کنند. اجلاس سران، دو روزه است.
به گزارش الجزیره، اجلاس سران، امروز و فردا برگزار خواهد شد که غایب بزرگ آن شی جین پینگ رئیس جمهور چین است.

عبدالفتاح السیسی رئیس چمهور مصر در مراسم افتتاحیه این نشست، بر ضرورت توقف فوری جنگ اوکراین تاکید کرد.
وی بر ضرورت همبستگی و اقدام کشورها براب کاهش آثار مخرب تغییرات آب و هوایی تأکید کرد و تأمین امنیت غذایی را وظیفه همه کشورها دانست.

طی سال گذشته، شرایط و حوادث شدید آب و هوایی با تغییرات اقلیمی مرتبط بوده است. این اجلاس با سخنرانی "سیمون استیل"(Simon Stiell)، رئیس جدید تغییرات آب و هوایی سازمان ملل شد.
وزیر امور خارجه مصر هفته گذشته گفته بود که این نشست "نقطه عطفی" در مورد اقدامات آب و هوایی خواهد بود. نشست COP۲۷ روز دوشنبه با اجلاس رهبران جهان به طور رسمی آغاز خواهد شد و سران و رهبران دولتها سخنرانی‌های پنج دقیقه‌ای را ارائه و آنچه را که در این نشست دنبال می‌کنند، بیان خواهند کرد.

رهبران جهان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه سخنرانی خواهند کرد و پس از آن نمایندگان کنفرانس به مذاکره می پردازند.
به گزارش الجزیره، خسارت سالانه ناشی از تغییرات آب و هوایی، سیل و خشکسالی بالغ بر ده ها میلیارد دلار  می شود و تهدید امنیت غذایی با جنگ روسیه علیه اوکراین این خسارات را برای همه کشورها به ویژه برای کشورهای فقیر افزایش داده است.
انتظار می رود در این نشست بین المللی، رهبران جهان برای کاهش این تهدیدات اقلیمی راهکارهای عملی اعلام کنند.

انتهای پیام/*
۰
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما