plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۲۷۸۸۸
تکذیب شایعه وضعیت بحرانی آب در استان اصفهان

سخنگوی آبفای اصفهان: مشکلی در تامین آب آشامیدنی شهروندان نداریم

میزان پُرشدگی سد زاینده رود حدود ۱۱ درصد است
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: برغم کاهش ذخیره سد زاینده‌ رود، مشکلی در تأمین آب آشامیدنی مردم استان تا پیش از زمان آغاز بارش‌ها نداریم. خط قرمز ما، حفظ کیفیت آب تولیدی است و نظارت و پایش‌ مورد نیاز نیز در این زمینه انجام می‌شود.
سخنگوی آبفای اصفهان: مشکلی در تامین آب آشامیدنی شهروندان نداریم
به گزارش ایصال نیوز، مجید مختاری، روز شنبه در گفت و گویی، با تکذیب مطلب مُنتسب به وی مبنی بر اینکه ذخیره آب سد زاینده‌رود در وضعیت بحرانی است و تنها تا اوایل دی‌ سالجاری کفاف تامین آب آشامیدنی اصفهان را می‌دهد، تاکید کرد: مردم نگران نباشند زیرا تا زمان آغاز بارش‌ها، مشکلی در تامین آب آشامیدنی استان نخواهیم داشت.

وی در باره کیفیت آب آشامیدنی استان نیز تصریح کرد: خط قرمز ما، حفظ کیفیت آب تولیدی است و نظارت و پایش‌ مورد نیاز نیز در این زمینه انجام می‌شود.

بر مبنای اعلام شرکت آب منطقه ای اصفهان، ذخیره فعلی سد زاینده‌رود بعنوان اصلی‌ترین منبع تامین آب این استان، حدود ۱۳۷ میلیون متر مکعب و میزان پُرشدگی سد ۱۱ درصد است.

زاینده‌رود که نقشی اصلی و مؤثری در پایداری محیط‌ زیست، تأمین آب آشامیدنی، رونق کشاورزی و اقتصاد منطقه مرکزی و هستی تالاب گاوخونی داشته، در دهه‌های اخیر بدلیل برداشت‌ غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای، تبدیل و در پایین‌ دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

سد زاینده‌رود بعنوان تامین‌ کننده آب آشامیدنی، محیط‌ زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران، در سال ۱۳۴۹ بهره‌برداری شد. این سد قوسی شکل در۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد./ا یرنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما