plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۲۷۶۵۳

با رای مجلس، مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به بررسی صلاحیت سیدصولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداختند و در نهایت با ۱۷۶ رای موافق به او اعتماد کردند.
با رای مجلس، مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد
به گزارش ایصال نیوز، نامه رئیس جمهور برای معرفی سید صولت مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه روز پیش روز یکشنبه ۲۴ مهر در مجلس قرائت شد.

پیش از این محمدهادی زاهدی‌وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شده بود که صلاحیت وی در جلسه ۱۲ مهر بررسی شد اما وی موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس نشد.

در جلسه امروز مجلس که با دستور بررسی صلاحیت سیدصولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، جمعی از اعضای کابینه از جمله محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری، سیدمسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهوری، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری در صحن مجلس حضور یافتند که رییس مجلس به آنها خیر مقدم گفت.

در ابتدای جلسه، سخنگویان کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و آموزش مجلس گزارش بررسی‌های انجام شده توسط این کمیسیون‌ها درباره صلاحیت سیدصولت مرتضوی را قرائت و موافقت خود را با گزینه پینشهادی اعلام کردند.

 سپس مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کار به بیان نظرات خود درباره صولت مرتضوی پرداختند. پس از اظهارات موافقان و مخالفان، سیدصولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دفاع از خود و برنامه‌هایش برای تصدی وزارت کار پرداخت.

مرتضوی گفت: رویکرد ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عدالت محوری بوده و عدالت در تمام ماموریت‌ها و برنامه‌های وزارتخانه در اولویت قرار دارد.

در پایان نیز از نمایندگان رای گیری شد که با ۱۷۶ رای موافق، ۶۴ رای مخالف، ۱۳ رای ممتنع و ۵ رای باطله از مجموع ۲۵۸ آرای ماخوذه به سیدصولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتماد کردند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما