plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۲۷۴۶۰

بولتون: پوتین سلاح هسته‌ای استفاده کند، یک هدف مشروع خواهد شد

مشاور سابق کاخ سفید گفت: پوتین در صورت استفاده از سلاح هسته‌ای به هدف مشروع بدیل خواهد شد.
بولتون: پوتین سلاح هسته‌ای استفاده کند، یک هدف مشروع خواهد شد
به گزارش ایصال نیوز، جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در صورت استفاده روسیه از تسلیحات هسته ای در اوضاع پیرامون اوکراین، به یک "هدف مشروع" تبدیل خواهد شد.

او (پوتین) مرکز تصمیم گیری و کنترل ارتش روسیه است. چیزی که ما آن را "هدف نظامی مشروع" می نامیم. بولتون به سی‌بی‌اس نیوز گفت که او جزو فهرست اهداف ما برای چنین پرونده‌ای است.

وی این اظهارات را در چارچوب گفت‌وگو درباره چشم‌انداز استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در اوضاع پیرامون اوکراین و واکنش آمریکا در صورت وقوع این اتفاق بیان کرد.

بولتون گفت: من فکر می‌کنم ما باید علناً این را نه تنها برای پوتین، بلکه برای رهبری روسیه و برای مردم روسیه نیز روشن کنیم: اگر پوتین اجازه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را بدهد، یادداشت انتحاری خود را امضا خواهد کرد.

در ماه سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در خطاب به روس‌ها گفت که غرب در سیاست ضد روسی خود و همچنین تهدیدهای مداوم علیه روسیه از همه مرزها عبور کرده است.

به گفته وی، از باج خواهی هسته ای نیز استفاده شده است و نمایندگان عالی رتبه کشورهای ناتو از احتمال و قابل قبول بودن استفاده از سلاح های کشتار جمعی علیه روسیه می گویند.

پوتین به غرب یادآوری کرد که روسیه در تعدادی از مولفه‌ها از تجهیزات نظامی خارجی بهتر عمل می‌کند و به کسانی که تلاش می‌کنند با سلاح‌های هسته‌ای از فدراسیون روسیه باج‌گیری کنند، هشدار داد که "باد می‌تواند به سمت آنها بچرخد."

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما