plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۲۶۱۹
تهدیدات توئیتری

ترامپ سخنان رئیس جمهور ایران را با شیطنت تحریف کرد

دونالد در توئیتی نوشت: «ایران، مراقب این تهدیدها باش.»
دکتر روحانی تاکید کرده است که از ۱۶ تیر اگر طرف‌های مقابل  در برجام به تمامی تعهدات خود طبق زمان‌بندی عمل نکنند، ایران اقدامات بعدی را انجام خواهد داد. معنی آن این است که اگر اروپا به تعهداتش عمل کند،ایران هم به شرایط برجام بر میگردد. اما ترامپ می خواهد با تحریف سخنان روحانی افکار عمومی را نسبت به ایران بدبین نماید. در سخنان روحانی حرفی از «توافق جدید هسته ای» نیست که ترامپ به آن اشاره کرده است
ترامپ سخنان رئیس جمهور ایران را با شیطنت تحریف کرد
به گزارش ایصال نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به سخنان و دیروز حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در توئیتی نوشت: «ایران، مراقب این تهدیدها باش.» ترامپ با آوردن نقل قولی از سخنان روحانی مبنی بر اینکه ایران اورانیوم را تا «هر میزانی که بخواهد» غنی سازی می‌کند، در توییتر نوشته است: «ایران تهدید تازه‌ای کرده است. روحانی می‌گوید اگر توافق هسته‌ای تازه‌ای نباشد، آن‌ها اورانیوم را تا "هر میزانی که بخواهیم" غنی می‌کنند. ایران، مراقب تهدیداتت باش. ممکن است برگردند و تو را طوری بگزند که تا الان کسی اینطور گزیده نشده است.» این درحالی است که حسن روحانی در سخنان خود حرفی از «توافق جدید هسته ای» نزده است!
رئیس جمهوری ایران صبح دیروز چهارشنبه ۱۲ تیر در جلسه هیات دولت با اشاره به این که اگر اقدام عملی از سوی طرف‌های برجام انجام نشود، ایران از ۱۶ تیر اقدامات بعدی را انجام خواهد داد، گفت: «در ۱۶ تیرماه سطح غنی‌سازی ایران دیگر ۳.۶۷ نخواهد بود و این تعهد را کنار گذاشته و به هر مقداری که ضرورت و نیاز ما باشد، ارتقاء خواهیم داد.»
حسن روحانی خطاب به آمریکایی‌ها افزود: «در این منطقه یک سال است که آتش و آتش‌بازی را آغاز کردید، شما که می‌گویید بازی با آتش خطرناک است چرا آتش را روشن کردید؟ خاموش کردن آن دست شماست».
ترامپ، در واکنش به عبور ایران از مرز مجاز 300 کیلویی غنی‌سازی اورانیوم، قبلا در توئیتی دیگر از ایران خواسته بود «با آتش بازی نکند».
گفتنی است، روحانی تاکید کرده است: «از ۱۶ تیر اگر طرف‌های مقابل  در برجام به تمامی تعهدات خود طبق زمان‌بندی عمل نکنند، ایران اقدامات بعدی را انجام خواهد داد. معنی آن این است که اگر اروپا به تعهداتش عمل کند،ایران هم به شرایط برجام بر میگردد. اما ترامپ می خواهد با تحریف سخنان روحانی افکار عمومی را نسبت به ایران بدبین نماید.
انتهای پیام/*
۵
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما