plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۲۵۵۳
در مراسم پرواز در پرواز مطرح شد

لاریجانی: آمریکایی‌ها در جریان سرنگونی هواپیمای مسافری ایران خطا کردند

مراسم «پرواز در پرواز» در سالن اجتماعات هما برگزار شد
در ساعت ۱۰ صبح روز ۱۲ تیر ۱۳۶۷ خورشیدی هواپیمای ایرباس به شماره پرواز ۶۵۵ از فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی به پرواز درآمد، هنوز ۱۰ دقیقه از پرواز این هواپیما نگذشته بود که در ارتفاع ۱۲ هزار پایی نزدیک تنگه هرمز و لارک بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس مورد حمله ناو وینسنس آمریکا قرار گرفت و مسافران آن به شهادت رسیدند.
لاریجانی: آمریکایی‌ها در جریان سرنگونی هواپیمای مسافری ایران خطا کردند
به گزارش ایصال نیوز، مراسم «پرواز در پرواز» به مناسبت سالروز فاجعه حمله ناو وینسنس متعلق به ارتش آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران، روز سه شنبه ۱۱ خردادماه ۹۸ در سالن اجتماعات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در ساعت ۹:۳۰ صبح گشایش یافت.
در این آیین بزرگداشت برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران عالی صنعت هوانوردی کشور و همچنین خانواده های شهدای پرواز شماره ۶۵۵ حضور دارند.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: زماتی که آمریکایی‌ها هواپیمای مسافری ایران را سرنگون کردند،گفتند که فرمانده ناو وینسنس اشتباه کرده و این هواپیما را با یک هواپیمای جنگی اشتباه گرفته است، اگر اشتباه کرده، چرا به فرمانده ناو وینسنس مدال دادید؟، باید او را تنبیه می‌کردید و اگر این طور بوده نباید به او مدال می‌دادید. وی افزود: آمریکایی‌ها در جریان سرنگونی هواپیمای مسافری ایران خطا کردند، البته آنها پس از این ماجرا خطاهای بسیاری نیز مرتکب شدند، بعد که با هجوم افکار عمومی در دنیا مواجه شدند، گفتند که فرمانده آن خطا کرده است، این تناقض‌‌ها در رفتار آمریکایی‌ها بسیار زیاد است.
وی افزود: آمریکایی‌ها مثل این لات‌هایی که در صحنه‌هایی عربده‌کشی می‌کنند، این رفتار را در صحنه جهانی از خودشان بروز می‌دهند، فکر می‌کنند که دیگران را خاموش می‌کنند، این اعتبار را در صحنه بین‌المللی برای خودشان قائل هستند، آیا این اعتبار رخ داد و یا اینکه دچار اشتباه در محاسبات‌ خودتان شدید و از این خطاها هم کم نکردید؟
رئیس نهاد قانونگذاری کشور، سال‌های 56 و 57 را دوران جوشش انقلاب و از مقاطع حساس در خاطرات افراد رژیم گذشته دانست و گفت: یکی از این مقاطع، 28 مرداد سال 1332 بود که آمریکایی‌ها کودتایی را طراحی کردند..
قرار است مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی و کاپیتان زنگنه مدیرعامل هواپیمایی هما به نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی بپردازند.
در ساعت ۱۰ صبح روز ۱۲ تیر ۱۳۶۷ خورشیدی هواپیمای ایرباس به شماره پرواز ۶۵۵ از فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی به پرواز درآمد، هنوز ۱۰ دقیقه از پرواز این هواپیما نگذشته بود که در ارتفاع ۱۲ هزار پایی نزدیک تنگه هرمز و لارک بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس مورد حمله ناو وینسنس آمریکا قرار گرفت و مسافران آن به شهادت رسیدند. در میان سرنشینان هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تبعه خارجی نیز بودند که جان خود را از دست دادند.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع شده است.
انتهای پیام/*
 
۲
مرجع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما