plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۲۵۵۲
بارکیندو دبیرکل اوپک باقی ماند

نقش پر رنگ عربستان و روسیه بر تصمیمات اوپک در اجلاس 176 وین

تمدید توافق کاهش تولید نفت اوپک تا ۲۰۲۰ و تصویب منشور همکاری اوپک و اوپک پلاس در وین
کشورهای عضو اوپک در صد و هفتاد و ششمین نشست رسمی خود که امروز (دوشنبه) در وین برگزار شد، با تمدید کاهش تولید نفت به مدت ۹ ماه موافقت کردند. در این اجلاس دبیرکلی بارکیندو نیز تمدید شد. وزیر نفت ایران با بیان اینکه خواسته های ایران در اجلاس ۱۷۶ اوپک وین محقق شد افزود: ایران همانند نشست گذشته اوپک از توافق کاهش تولید نفت معاف ماند.
نقش پر رنگ عربستان و روسیه بر تصمیمات اوپک در اجلاس 176 وین
به گزارش ایصال نیوز، سعید المنصوری، وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت که اوپک در مورد تمدید توافق کاهش تولید نفت در چارچوب اوپک پلاس به مدت 9 ماه موافقت کرد. او در پاسخ به این سوال که آیا توافق کاهش تولید تمدید شده است گفت: "بله" وی گفت: ایران همانند قبل از کاهش تولید در چهارچوب اوپک پلاس(به دلیل تحریم و کاهش اجباری تولید) معاف شده است.
کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک که متشکل از 9 کشور است، در دیداری که پیش از نشست اعضای اوپک برگزار شد، طرح مورد حمایت عربستان سعودی و روسیه برای تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید 1.2 میلیون بشکه در روز نفت را توصیه کرد.
الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه پس از ترک نشست این کمیته اظهار کرده بود: نظر عمومی بر این است که ما باید کاهش تولید را به مدت 9 ماه تمدید کنیم. ما تمدید شش یا 9 ماهه توافق را بررسی کردیم اما نظر عمومی این بود که ما باید دوره زمستان را سپری کنیم.
نواک گفت: هیچ وزیری تمدید کاهش تولید طولانی‌تر از 9 ماه را پیشنهاد نکرده است و گروه اوپک پلاس در ماه مه 750 هزار بشکه در روز بیشتر از میزانی که توافق شده بود، تولیدش را کاهش داده است.
همچنین وزیر نفت ایران نیز با بیان اینکه خواسته های ایران در اجلاس ۱۷۶ اوپک وین محقق شد افزود: ایران همانند نشست گذشته اوپک از توافق کاهش تولید نفت معاف ماند. بیژن نامدار زنگنه در باره طرح همکاری اوپک و اوپک پلاس(غیر اوپک) هم عنوان کرد: خوشبختانه همه إصلاحات منشور همکاری اوپک و غیراوپک انجام شد، تصمیم‌های این مجموعه الزام‌آور نیست و تعهدی برای کشورها ایجاد نمی‌کند.
 وزیر نفت همچنین پیش بینی کرد دولت با تصویب این منشور مخالفتی نخواهد کرد. وی گفت: منشور همکاری اوپک و غیراوپک کاملاً داوطلبانه است و از آنجا که الزام‌آور نیست فکر می‌کنم برای دولت ایران قابل پذیرش باشد. وی افزود: هدف از همکاری منشور اوپک و غیراوپک، ایجاد سازوکار برای همکاری کشورهای غیرعضو اوپک با اوپک بدون عضویت در سازمان است.
به گفته زنگنه، محل نشست‌های منشور همکاری اوپک و غیراوپک فعلاً در دبیرخانه اوپک واقع در وین خواهد بود.
در اجلاس وین همچنین دوره ریاست بارکیندو نیجریه ای بعنوان دبیرکل اوپک تمدید شد.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما