plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۲۵۰۵
مرگ ۲ نفر در اسپانیا از گرما

گرمای بی سابقه در اروپا/فرانسه رکورد زد

سازمان جهانی هواشناسی، گرمای شدید کنونی را از جمله پیامدهای انتشار گازهای گلخانه‌ای می داند
دانشمندان می‌گویند گرمای شدید در روزهای نخست تابستان اثرات بدتری دارد چرا که بدن روند زمانی عادی تطبیق با تغییر دما را طی نکرده است. در حالی که انتظار می‌رود دمای هوا از اسپانیا تا سوییس در این هفته به بالای 42 درجه برسد، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که موج گرمای شدید در ماه‌های آینده هم در اروپا باقی خواهد ماند. پزشکان می‌گویند اولین و جدی‌ترین راهکار دچار نشدن به گرمازدگی آب خوردن است.
گرمای بی سابقه در اروپا/فرانسه رکورد زد
به گزارش ایصال نیوز، ساکنان کشورهای اروپا گرمایی کم‌سابقه را در آخرین هفتۀ ماه ژوئن تجربه کردند. این موج گرما که نتیجۀ ورود یک تودۀ هوای گرم از آفریقا به سمت شمال اروپاست، باعث شده که دما در برخی مناطق اروپا حتی به ۴۰ درجه سانتیگراد برسد و به عنوان مثال لهستان امسال گرمترین ژوئن را طی ۲۰۰ سال اخیر تجربه کند.
دولتها و تیم‌های پزشکی در کشورهای مختلف اروپایی هشدار می‌دهند تا کودکان و سالخوردگان در منازل بمانند. موج گرما باعث ایجاد خشکسالی‌های وسیع در برخی از کشورهای اروپایی همچنین کاهش سطح رطوبت هوا و آتش سوزی‌های گسترده در مناطق جنگلی شده است. گرمای شدید در بخش‌هایی از اروپا به مرگ ۲ نفر در اسپانیا منجر شد.
در فرانسه نیز افزایش دما به بیش از ۴۵ درجه سلسیوس در روز جمعه، موجب لغو مسابقات ورزشی و تعطیلی هزاران مدرسه در سراسر این کشور شد. همچنین ۱۸ استان این کشور با توجه به شدت گرما در محدوده هشدار «نارنجی» قرار گرفته اند. ادوارد فیلیپ -- نخست وزیر فرانسه -- با اشاره به افزایش آمار غرق‌شدگان در آن کشور، خواستار‌ رفتار مسئولانه مردم شد.
سازمان جهانی هواشناسی، گرمای شدید کنونی را از جمله پیامدهای انتشار گازهای گلخانه‌ای دانسته و سال جاری میلادی را یکی از گرمترین سالهای دنیا معرفی کرده است.
خبرگزاری «د. پ. آ» آلمان به نقل از مرکز هواشناسی این کشور از گرم شدن شدید هوا در سراسر آلمان طی امروز و روزهای آینده خبر داد که به گفته کارشناسان هواشناسی این میزان گرما می‌تواند بسیار خطرناک باشد.
انتهای پیام/*
 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما