plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۲۳۷۳۰

درخواست سوريه از جهان برای رد توهمات حکومت اردوغان

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش شدیداللحن به اظهارت رئیس‌جمهور ترکیه درباره ایجاد «منطقه‌ای امن» در شمال سوریه این سخنان را بازیچه سخیف و شیطانی رژیم ترکیه خواند.
درخواست سوريه از جهان برای رد توهمات حکومت اردوغان
به گزارش ایصال نیوز، وزارت امور خارجه و مهاجران سورییه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: اظهارات بی ارزش اردوغان رئیس رژیم ترکیه مبنی بر ایجاد منطقه ای امن در شمال سوریه بازی های خصمانه این رژیم علیه سوریه و وحدت سرزمین و مردم آن را آشکار کرد.

این وزارت افزود: چانه زنی های بی ارزش توسط رژیم ترکیه، ساده ترین فهم سیاسی و اخلاقی برای مقابله با بحران سوریه را ندارد زیرا رژیم ترکیه از طریق توطئه علیه سوریه و مشارکت در پروژه تفرقه افکنی که تنها در خدمت اهداف (اسرائیل)و ایالات متحده و غرب است، بخشی از تداوم آن بوده و هست.

وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه بیان کرد: ایجاد چنین منطقه ای به هیچ وجه به منظور محافظت از مناطق مرزی بین سوریه و ترکیه نیست بلکه اهداف استعماری و ایجاد یک پایگاه قابل انفجار را دنبال می کند که به اجرای طرح های تروریستی علیه مردم سوریه کمک می کند.

این بیانیه می‌افزاید: جمهوری عربی سوریه مخالفت مطلق خود را با این گونه بازی‌ها تکرار می‌کند و از کشورهای منطقه و فرامنتقه ای که برای تأمین مالی و تبلیغات این پروژه‌های جنایتکارانه سرمایه گذاری کرده‌اند، می‌خواهد که فوراً از حمایت رژیم ترکیه برای تحقق توهمات شیطانی آن دست بردارند.

در پایان بیانیه وزارت امور خارجه سوریه تأکید شد: سوریه از جامعه جهانی می‌خواهد که برای دستیابی به اهداف کوته فکرانه ای که اثرات فاجعه باری بر امنیت، صلح و ثبات منطقه و جهان خواهد داشت، با اردوغان بر سر سرزمین‌های دیگر کشورها چانه زنی نکند. دمشق تاکید می‌کند که با تمام ابزارهای مشروع و برای دفاع از مردم و تمامیت ارضی خود، با این توطئه که از قدیم وجود داشته و اکنون در حال تجدید است، مقابله خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : سانا سوریا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما