plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۲۲۳۴۴

هشدار بارش‌های سیل‌آسا و طوفان در ۱۷ استان

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای از بارش برف، باران و وزش باد طی امروز تا پنجشنبه خبر و نسبت به بارش‌های سیل‌آسا و آب‌گرفتگی معابر در ۱۷ استان هشدار داد.
هشدار بارش‌های سیل‌آسا و طوفان در ۱۷ استان
به گزارش ایصال نیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از امروز یکشنبه تا چهارشنبه در مناطقی از شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش‌های امروز برای استان‌های اردبیل، گیلان و شمال آذربایجان شرقی است.

دوشنبه اول فروردین ۱۴۰۱ علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از غرب ارتفاعات زاگرس مرکزی و روز سه‌شنبه در بخش‌هایی از غرب،‌شمال شرق و ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

روز پنجشنبه نیز در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده باران و برف انتظار می‌رود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. این شرایط روز پنجشنبه در نوار غربی کشور و بخش‌هایی از مرکز،‌شرق و دامنه‌های جنوبی البرز حاکم است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه در مناطق غربی کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود. همچنین در این روز در استان‌های ساحلی دریای خزر،‌اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما و در مناطق شمال شرق افزایش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

امروز نیمه شرقی خلیج‌فارس،‌دریای عمان و تنگه هرمز و طی ۳ روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

لازم به ذکر است؛ بیشترین فعالیت سامانه بارشی یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۹در اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و شمال کردستان.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۱دراردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال کردستان، قزوین، زنجان، ارتفاعات تهران و البرز.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۲در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، زنجان، همدان، کرمانشاه و ارتفاعات سمنان.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۳در اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، خراسان شمالی و ارتفاعات تهران و البرز.

و پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۴در شرق گیلان، غرب مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات قزوین، تهران و البرز پیش بینی شده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : خبرآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما