plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۲۲۲۸۰

اردوغان: برای دستیابی به آتش‌بس پایدار در اوکراین تلاش می‌کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که آنکارا به تلاش‌های خود برای دستیابی به آتش‌بس پایدار در اوکراین بدون وقفه ادامه می‌دهد.
اردوغان: برای دستیابی به آتش‌بس پایدار در اوکراین تلاش می‌کنیم
به گزارش ایصال نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی نشست مشترک خبری با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مجتمع بش‌تپه راجع به جنگ میان روسیه و اوکراین گفت: ما به تلاش‌های خود برای دستیابی به آتش‌بس پایدار بدون وقفه ادامه خواهیم داد.

وی پیرامون دیدار دوجانبه خود با صدراعظم آلمان اظهار داشت: به‌عنوان دو کشور متحد در ناتو تایید کردیم که دیدگاه‌ها و نگرانی‌های مشترک داریم. در خصوص تسریع تلاش‌های دیپلماتیک برای یافتن راه‌حل (برای بحران اوکراین) به توافق رسیدیم.

اردوغان با اشاره به اینکه آلمان در زمینه صادرات اولین و در عرصه واردات دومین شریک بزرگ ترکیه است، تصریح کرد: حجم تجارت دوجانبه ما در سال 2020 حدود 38 میلیارد دلار رقم خورده و در سال 2021 نیز از 41 میلیارد دلار فراتر رفت. مصمم هستیم این میزان را به سطح 50 میلیارد دلار برسانیم. معتقدم همکاری ما در زمینه‌های جدید نظیر انرژی تجدیدپذیر، مقابله با تغییرات اقلیمی، تحول سبز، هوش مصنوعی و دیجیتال سازی نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تحولات اخیر در منطقه ما ثابت کرد که ترکیه در بسیاری از زمینه‌ها به‌ویژه امنیت و انرژی از نقش کلیدی برخوردار است. شکی ندارد که آلمان یکی از کشورهای پیشتاز در اتحادیه اروپا است. معتقدم حمایت و نگرش سازنده دوستان آلمان ما در پیشبرد روابط ترکیه با اتحادیه اروپا ادامه خواهد یافت.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین متذکر شد: ما باید دوستی خود با آقای زلنسکی و آقای پوتین را حفظ کنیم. ولی این را هم باید بگویم که درباره تحریم‌ها آنچه لازم در چارچوب قوانین سازمان ملل را تاکنون انجام داده‌ایم. حتی آنچه را که کشورهای عضو ناتو نکردند، ما به‌رغم روسیه، برای اوکراین انجام دادیم. تاکنون بیش از 50 تریلی حامل کمک‌های بشردوستانه را ارسال کرده‌ایم و همچنین ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما