plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۲۱۸۱۶

جانسون: انگلیس بسته جدیدی از جمله سلاح‌های مرگبار به اوکراین ارائه خواهد کرد

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که کشورش بسته جدیدی از کمک‌های نظامی به اوکراین در زمینه «اقدامات تهدیدآمیز روسیه» ارائه خواهد کرد.
جانسون: انگلیس بسته جدیدی از جمله سلاح‌های مرگبار به اوکراین ارائه خواهد کرد
به گزارش ایصال نیوز، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس امروز در سخنانی در مجلس عوام انگلیس گفت: با توجه به تهدیدات فزاینده روسیه علیه اوکراین، انگلیس به زودی بسته کمک نظامی بیشتری به اوکراین ارائه خواهد کرد.

نخست وزیر انگلیس گفت که این کمک‌های نظامی «شامل سلاح‌های دفاعی مرگبار و غیر مرگبار خواهد بود».

روز چهارشنبه گذشته انگلیس اعلام کرد که بسته جدیدی از کمک‌های اقتصادی به اوکراین، از جمله اعطای وام ۵۰۰ میلیون دلاری برای کاهش پیامدهای «تجاوز روسیه»، به اوکراین تخصیص داده است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، روز دوشنبه، دو فرمان را امضا کرد که به موجب آن روسیه باید استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به رسمیت بشناسد.

گفتنی است جانسون قبلا دیروز نیز اعلام کرده بود، لندن فورا روسیه را با تحریم‌هایی هدف قرار می‌دهد. او پس از این نشست اضطراری، گفت که رئیس‌جمهوری روسیه "کاملا قوانین بین‌المللی را تکه‌پاره کرده است."

جانسون تاکید کرده که انگلیس یک بسته فوری از تحریم‌های بین‌المللی اعمال خواهد کرد. این تحریم‌ها شامل برخی در داخل خود روسیه، هدف گرفتن منافع اقتصادی روسیه به جدی‌ترین حالت و هدف گرفتن منافع اقتصادی حامی ماشین جنگ روسیه می‌شود.

تدابیر بیشتر هم در صورت وقوع یک حمله‌ تمام‌عیار به اوکراین اعمال می‌شود. این تحریم‌ها ضربه بسیار سختی به روسیه وارد می‌کند و کارهای بیشتری هم هست که در صورت وقوع یک حمله ما انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما