plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۰
کد مطلب : ۲۰۷۹۶

ادعاهای امارات و عربستان درباره دستاوردهایشان در شمال مارب

جنگنده های ائتلاف عربستان زیرساخت‌های مخابراتی یمن را بمباران کردند
همزمان با افزایش حملات هوایی ائتلاف سعودی، برخی منابع اماراتی اعلام کردند نیروهای العمالقه متشکل از عناصر تکفیری و سلفی بر بسیاری از مناطق شبوه و برخی پایگاههایی که پیش از این در دست حوثی های صنعا بوده تسلط یافتند.
ادعاهای امارات و عربستان درباره دستاوردهایشان در شمال مارب
به گزارش ایصال نیوز، این منابع افزودند: نیروهای موسوم به عمالقه تاکتیک خود را تغییر داده و پس از عقب نشینی از ساحل به شبوه عزیمت و بار دیگر مناطق بیحان، عسیلان و العلم را اشغال کردند.

نکته مهم این درگیری ها این است که این نیروها بی فایده بودن ادامه حضور خود در ساحل را درک کرده از اینرو به عقب نشینی از منطقه مجبور شدند.

رسوایی دیگر ائتلاف متجاوز سعودی که در روزنامه بریتانیایی فاینشال تایمز منتشر شد این بود که عربستان با افزایش روند حملات موشکی و پهپادی نیروهای صنعا از برخی کشورهای خلیج فارس خواست موشک های استفاده شده در سامانه پاتریوت را تقویت کنند.

همزمان، ائتلاف سعودی حملات بی امان خود به شهرها و روستاهای یمن را با شدت ادامه داده است.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته 44 بار استان شبوه را بمباران کردند. شهرهای بیحان، عین و حریب ۳۷ مرتبه و شهرک القنذع شهر بیحان خود هفت مرتبه بمباران شدند. در استان مارب نیز منطقه البلق شهر الوادی هشت مرتبه و شهر الجوبه شش بار بمباران شد. شهر مدغل استان مارب نیز دو مرتبه توسط جنگنده‌های سعودی هدف قرار گرفت. شهر السوادیه استان البیضاء و شهر خب و الشعف استان الجوف نیز هر کدام سه مرتبه بمباران شدند. شهر الحزم استان الجوف نیز یک مرتبه بمباران شد. منطقه الاجاشر مشرف به منطقه نجران در مرز با عربستان سعودی نیز چهار مرتبه هدف حمله هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفت.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی سه شنبه شب مجددا شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی استان مرزی صعده را هدف قرار دادند.

در همین ارتباط شبکه خبری المسیره گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز دسشب دو بار شبکه ارتباطی منطقه «بنی معین» در شهرستان مرزی رازح را بمباران کردند.

ائتلاف سعودی روز سه شنبه همچنین در هشت نوبت شبکه مخابراتی منطقه «العبدین» در صعده را هدف قرار داد.

ائتلاف سعودی بامداد یکشنبه نیز دکل‌ها و شبکه مخابراتی و ارتباطی استان‌های مهم صعده و عمران را بمباران کرد.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، قطر و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل ائتلاف به‌اصطلاح عربی ـ آمریکایی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما با گذشت بیش از شش سال از این تجاوز وحشیانه و همه‌جانبه، سایر هم‌پیمانان سعودی به‌غیر از امارات، بحرین و آمریکا از این ائتلاف خارج شدند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما