plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۱۹۷۷
مواضع دوگانه سعودی

عربستان خواستار آرامش در منطقه و پرهیز از هرنوع درگیری و نزاع شد

ادعاهای جدید سعودی در عمل باید محک زده شود
شب گذشته کابینه عربستان در بیانیه ای اعلام کرد، «عربستان سعودی همه توان‌ خود را به کار می‌گیرد تا مانع از وقوع جنگ در خاورمیانه شود و این حق همه ملت‌های منطقه از جمله ملت ایران است که در امنیت و ثبات زندگی کنند و شاهد توسعه در کشورهایشان باشند». برخی ناظران معتقدند، این ادعا در عمل و رفتار عربستان بویژ در توقف تجاوز به مردم یمن باید تجلی یابد، تا منطقه در همزیستی و مسالمت به رشد و شکوفایی برسد.
عربستان خواستار آرامش در منطقه و پرهیز از هرنوع درگیری و نزاع شد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از اسکای نیوز ، پس از برگزاری جلسه کابینه عربستان در کاخ السلام در جده به ریاست سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، دولت ریاض در بیانیه‌ای اعلام کرد، با توجه به تحولات  منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌ها در خصوص رفع تنش در منطقه، " عربستان سعودی نسبت به برقراری صلح در منطقه تاکید می ورزد و تمام توان خود را برای ممانعت از وقوع هرگونه جنگ به کار خواهد گرفت و با دستی گشاده به دنبال تحقق صلح است".
کابینه عربستان در ادامه تاکید کرد، این حق ملت‌های منطقه از جمله ملت ایران است که در امنیت و ثبات زندگی کنند و شاهد توسعه در کشورهایشان باشند.
در عین حال در این بیانیه، دولت عربستان بدون اشاره به جنگ افروزی سعودی در یمن، بار دیگر ایران را متهم به ایجاد تنش در منطقه نمود.
همچنین دولت ریاض درباره برگزاری چهاردهمین دور از نشست سازمان همکاری اسلامی در مکه با هدف اتخاذ یک موضع متحد در قبال مسائل مختلف و حوادث موجود در جهان اسلام ابراز امیدواری کرد. 
انتهای پیام/*
۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما