plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۱۹۱۵۱
پنچمین انتخابات پارلمانی سرنوشت ساز عراق

رئیس جمهور عراق خواهان مشارکت حداکثری در انتخابات شد

حدود 25 میلیون رای‌دهنده عراقی برای انتخاب 329 عضو پارلمان، امروز یکشنبه پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند. رئیس‌جمهور این کشور گفت که این انتخابات فرصتی برای تشکیل دولتی مقتدر و توانمند در امر مبارزه با فساد و برقراری عدالت و برابری است.
رئیس جمهور عراق خواهان مشارکت حداکثری در انتخابات شد
به گزارش ایصال نیوز، از صبح امروز یکشنبه رای گیری پنجمین دور از انتخابات پارلمانی در عراق آغاز شده است و و با تدابیر گسترده، امکان آن فراهم شده که حدود 25 میلیون رای‌دهنده عراقی در پای صندوق‌های رای حاضر شده تا از میان 3240 نامزد انتخابات، 329 نفر را راهی پارلمان کنند.

این انتخابات در برهه‌ای بسیار حساس برگزار می‌شود و با توجه به چالش‌های سیاسی و اجتماعی کشور و پرونده‌های حساس داخلی و خارجی، از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند نقشه راه سیاسی عراق را ترسیم کند. به دنبال برگزاری انتخابات برای گروه‌های خاص از جمله نیروهای امنیتی و نظامی و آوارگان و زندانیان، که روز جمعه برگزار شد.، عراق دیروز شنبه وارد مرحله سکوت انتخاباتی شد و امروز یکشنبه روز سرنوشت ساز عراق است.

رئیس جمهور عراق خواهان مشارکت حداکثری در انتخابات شد

 برهم صالح رئیس جمهور عراق در پیامی تلویزیونی از مردم کشورش خواست تا در انتخابات پیش از موعد پارلمانی مشارکت گسترده‌ای داشته باشند.

صالح در سخنرانی که از تلویزیون رسمی عراق پخش شد، تاکید کرد انتخابات روز یکشنبه انتخاباتی سرنوشت ساز است که می‌تواند روند اشتباه گذشته را تصحیح کند. او توضیح بیشتری در رابطه با این روندهای اشتباه نداد اما خطاب به مردم کشورش گفت مشارکت گسترده می‌تواند یک نقطه عطف باشد که راه را بر بدخواهان و کسانی که با آینده کشور بازی می‌کنند، ببندد.

به گفته رئیس جمهور عراق: انتخابات باید پیامی از سوی عراق به جهان باشد که در آن تاکید شود مردم برای آزادی و حاکمیت تلاش کرده و به دنبال بازگشت عراق به جایگاه تمدنی و نقش محوری منطقه‌ای و بین المللی اش هستند.

انتهای پیام/*
 
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما