plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۵
کد مطلب : ۱۹۰۸۹

امیر عبداللهیان: دولت سیزدهم آماده جهش جدی در روابط با روسیه است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جمع مدیران نهادهای ایرانی در مسکو گفت: دولت سیزدهم آمادگی دارد جهش جدی در روابط تهران و مسکو صورت گیرد./در مورد تحولات قفقاز مواضع خود را با روسیه هماهنگ می کنیم.
امیر عبداللهیان: دولت سیزدهم آماده جهش جدی در روابط با روسیه است
به گزارش ایصال نیوز، حسین امیرعبداللهیان شامگاه سه شنبه در جمع مدیران نهادهای ایرانی در مسکو تصریح کرد:نگاه دولت سیزدهم وشخص رئیس جمهور به روابط با روسیه اجرای منویات مقام معظم رهبری در نگاه راهبردی به روابط دو جانبه است.

وی افزود :نگاه دولت جدید و پیام من و دولت ایران برای رهبران روسیه این است که یک جهش جدی و ملموس در روابط دو کشور ایجاد شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت : دولت آمادگی دارد با سرعت و منطق همکاری خود را با روسیه گسترش دهد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با همسایگان بخصوص روسیه و نگاه به شرق را در اولویت خود قرار داده است.

,وی اظهار داشت: ما نیازمند فرهنگ سازی برای روابط قوی با روسیه هستیم از اینرو نیاز به یک زبان و فهم مشترک داریم تا تجار ما بتوانند بتوانند با وجود ظرفیت های بالا سهم و نقش مهمی در توسعه اقتصادی ما ایفا کنند.

*درموردتحولات قفقاز مواضع خود را با روسیه هماهنگ می کنیم

از سوی دیگر، امیر عبداللهیان که روز سه شنبه برای سفری دو روزه وارد مسکو شده است، در بدو ورود در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: ما انتظار داریم روسیه نسبت به تغییرات احتمالی در مرزهای کشورها در منطقه واکنش و حساسیت نشان دهد.

وی گفت: انتظار ما این است که روسیه نسبت به هر گونه تغییر احتمالی مرزها در منطقه حساس باشد. انتظار می رود نسبت به حضور تروریست ها و تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه که علیه صلح و امنیت است حساس باشد.

وزیر خارجه گفت: جدای از این سفر بطور مستمر در مجاری دیپلماتیک و تماس های تلفنی که. بین دو طرف صورت می گیرد درباره مسائل مختلف رایزنی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد که رئیس جمهوری ایران و روسیه دو گفت و گوی تلفنی کردند و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نماینده عالی برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر رئیسی به تهران اعزام کرد.

وی ادامه داد: در بخش دوجانبه با توجه به تلاش ماههای اخیر سفارت ایران در روسیه زمینه خوبی فراهم شده به دنبال این هستیم که دستاورد این سفر، جهش جدی در روابط در همه عرصه ها باشد.

امیرعبداللهیان گفت :با توجه به شرایطی که در منطقه قفقاز جنوبی و افغانستان گفت و گوهای جدی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد :سیاست های منطقه ای تهران و مسکو در سالهای اخیر بسیار به هم نزدیک بود و در حوزه منافع مشترک دو کشور اقدامات خوب و هماهنگی های سازنده ای انجام شده و امیدواریم که این ظرفیت برای امنیت در همه بخش های منطقه ارتقاء بیدا کند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما