plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۱۸۲۸۷

پیکر آیت الله فقیه ایمانی در اصفهان تشییع شد

مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت الله سید کمال فقیه ایمانی از علما و فقهای بزرگ حوزه علمیه روز یکشنبه در اصفهان برگزار شد.
پیکر آیت الله فقیه ایمانی در اصفهان تشییع شد
به گزارش ایصال نیوز، مراسم تشییع پیکر آیت الله فقیه ایمانی روز یکشنبه از میدان امام(ره) تا چهاراه شکرشکن با حضور مردم ولایت مدار اصفهان برگزار و پیکر این عالم ربانی بر اساس وصیتش در کتابخانه امیرالمومنین(ع) به خاک سپرده شد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بر پیکر این مرحوم نماز خواند.

امام جمعه اصفهان در ابتدای این مراسم گفت: آیت الله فقیه ایمانی مصداق واقعی روایتی از حضرت علی(ع) بودند که می‌فرماید در زندگی طوری با مردم رفتار کنید که همه از شنیدن خبر درگذشت شما ناراحت شوند.

وی افزود: این مرحوم همواره با مردم بود و در راه تاسیس کتابخانه و بیمارستان گام برمی‌داشت.

آیت الله سید کمال فقیه ایمانی از علمای انقلابی و فعال در زمینه‌های فرهنگی، علمی و خیریه‌ روز جمعه به دلیل بیماری به دیار باقی شتافت.

این عالم وارسته هفته گذشته در بیمارستان عسگریه اصفهان به دلیل بیماری زمینه ای ریوی و کلیوی، بستری شد که در ادامه به کرونا نیز مبتلا شد و دعوت حق را لبیک گفت.

آیت الله سید کمال فقیه ایمانی، در سال ۱۳۱۳ خورشیدی (برابر با ۱۳۵۳ قمری) در خانواده ای روحانی در محله امامزاده اسماعیل اصفهان چشم به جهان گشود.

این عالم بزرگ در مدت تحصیل در حوزه از محضر استادان زیادی بهره برد و به مدرسه‌های گوناگون چون مدرسه حجتیه، فیضیه، دارالشفا و مدرسه خان رفت و همچنین، در محضر استادان بزرگواری چون آیت الله نوری همدانی، حاج شیخ عبدالجواد اصفهانی، آیت الله مجاهدی تبریزی، آیت الله طباطبایی، آیت الله سلطانی و آیت الله مشکینی شاگردی کرد، مدارج علمی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و به مراتب بالا دست یافت.

وی همچنین، از درس خارج آیات عظام امام خمینی (ره) و آیت الله العظمی گلپایگانی بهره برد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما