plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۱۷۳۰۱

مصطفی الکاظمی: روابط عراق با ایران و رئیس‌جمهور منتخب عالی و ارزشمند است

نخست‌وزیر عراق مهمترین هدف دولتش را برگزاری انتخابات، اعمال اقتدار دولت و بازگرداندن اعتماد به نیروهای امنیتی دانست و تأکید کرد که روابط این کشور با ایران و رئیس‌جمهوری منتخب آن بسیار خوب است.
مصطفی الکاظمی: روابط عراق با ایران و رئیس‌جمهور منتخب عالی و ارزشمند است
به گزارش ایصال نیوز، مصطفی‌الکاظمی در یک گفتگوی تلویزیونی با شبکه رسمی العراقیة گفت: اولین گزینه دولت من، تحقق خواسته های تظاهرات کنندگان و مرجعیت دینی بود. از دام ورود به درگیری با گروههایی که ممکن بود به جنگ داخلی کشیده شویم پرهیز کردم و راه دیگری را برای مهار و خاموش کردن آتش تفرقه و ایجاد فضایی امن برای برگزاری انتخابات برگزیدم.

الکاظمی تصریح کرد: دولت کنونی محکم و استوار است و آنگونه که متهم می شود، متزلزل نیست. تصمیمات قاطعانه ای اتخاذ کرده ایم. این دولت با هدف اصلاح، هرگز از روند مبارزه با فساد دست نخواهد کشید.

الکاظمی ادامه داد: مبارزه با فساد و مفسدان را متوقف نخواهیم کرد حتی اگر برخی تهدیدهایشان مبنی بر ساقط کردن دولت را اجرایی کنندو ما آماده فدا کردن همه چیز هستیم.

نخست وزیر عراق در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه دولت فعلی پس از هفده سال هرج و مرج و فساد روی کار آمده، افزود: با سالی از چالش ها، تلاش برای مانع تراشی در برابر اصلاحات و تردید در پتانسیل های دولت روبرو بودیم. در تظاهرات اکتبر بیش از ۶۰۰ شهید و هزاران مجروح دادیم که برخی از آنها وضعیتشان وخیم بود.

الکاظمی با تاکید بر اینکه تنشی خببیثانه وجود داشت که می خواست عراق را به صحنه تفرقه و درگیری بین کشورها تبدیل کند، بیان کرد: موشک های سرگردان به اماکن دیپلماتیک شلیک می شد تا اوضاع متشنج شود و کشور به سمت هرج و مرج برود، اما با قدرت جلوی آن ایستادیم.

نخست وزیر عراق افزود: دولت عراق سه هدف دارد و آن عبارت است از انتخابات، اعمال اقتدار دولت و بازگرداندن اعتماد به نیروهای امنیتی.

مصطفی کاظمی در باره روابط با ایران و انتخاب ابراهیم رئیسی به ریاست جمهوری، گفت: روابط عراق با ایران ریشه دار و تاریخی است و مطمئناً مصالح و منافع دو کشور همسایه در تحکیم این پیوند اثر گذار و تعیین کننده است. رابطه ما با رئیس جمهور منتخب ایران سید ابراهیم رئیسی نیز دوستانه و عمیق است. بزودی در پاسخ به دعوت ایران به تهران سفر می کنم و با رئیس جمهور منتخب برای تحکیم روابط دوجانبه دیدار خواهم داشت.

انتهای پیام/*
 
۰
مترجم : احمد امینی
مرجع : واع العراقیة
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما