plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۶۸۸۸
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد

زنده کردن مفهوم استقلال در مردم ایران یادگار ارزشمند امام راحل است

نشست انتخابات و مشارکت حداکثری از دیدگاه معمار انقلاب برگزار شد
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که حضرت امام خمینی (ره) با رهبری نهضت انقلاب، استقلال، خودباوری و خوداتکایی را نزد ملت ایران زنده کرد که این ویژگی منحصر بفرد، الگویی برای تداوم پیشرفت همه جانبه ایران در برابر توطئه دشمنان است.
زنده کردن مفهوم استقلال در مردم ایران یادگار ارزشمند امام راحل است
به گزارش ایصال نیوز، غلامرضا منتظری روز چهارشنبه در نشست انتخابات و مشارکت حداکثری از دیدگاه معمار انقلاب امام خمینی (ره) در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، بیان کرد: شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود که امام راحل با تیزبینی و آینده نگری بر زبان جاری ساخت که این شعار هرگز از ذهن مردم ایران پاک نخواهد شد.

وی ادامه داد: ملت ایران همواره قدردان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خواهد ماند چرا که ملت ایران را به آزادی رسانده و از وابستگی خارج کرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی همچنین انقلاب ایران را متفاوت از سایر انقلاب های دنیا دانست و گفت: جمهوری اسلامی بر پایه حضور مردم تاسیس شده و به خاطر نقش آفرینی اقشار مختلف در عرصه های مهم و حساس، این نظام مقدس دارای پشتوانه قوی مردمی است.

منتظری بر ضرورت حضور اقشار مختلف در انتخابات ۱۴۰۰ تاکید کرد و افزود: دشمنان نظام تلاش می کنند با طراحی توطئه های مختلف، انگیزه مردم را برای رای دادن کم کنند اما مردم بی توجه به این توطئه ها حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد و ضمن ایجاد ناامیدی در دشمنان، سبب ارتقای نظام اسلامی در صحنه بین الملل را فراهم خواهند کرد.

*اندیشه های امام خمینی (ره) مسیر تاریخ را دگرگون کرد
همچنین به همین مناسبت، حجت الاسلام «محمد سبزی» دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی در آیین «سوگواره در محضر آفتاب» که از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه با همکاری کانون بسیج هنرمندان به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و یوم الله پانزده خرداد و نیز روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در سالن سلمان ساوجی برگزار شد، گفت:امام آرزوی اولیاء خداوند مبنی بر ایجاد حکومت اسلامی را محقق ساختند.

به گفته او، اندیشه های امام‌خمینی مبتنی‌ بر تعالیم قرآن و اهل‌ بیت (ع) بود و به‌ همین دلیل از سوی همه اقشار جامعه به‌ ویژه طبقه محروم و ستمدیده مورد پذیرش واقع شد.

نماینده مردم ساوه در خانه ملت، اظهار داشت: امام‌خمینی (ره) کم نظیرترین و ممتازترین شخصیت‌های تاریخ بشریت است که با اندیشه های بلند الهی و تلاش‌های صادقانه خویش مسیر تاریخ را دگرگون کرد و سرمنشاء تحولات عظیم در ایران و جهان شد. وی تاکید کرد: باید نسل جدید را با اندیشه‌های ناب حضرت امام و ابعاد شخصیت‌ فردی، اجتماعی و سیاسی ایشان آشنا کنیم.

حجت الاسلام سبزی افزود: ارتقای سطح معرفت و بصیرت مردم به‌ویژه جوانان نسبت ‌به اندیشه‌های عظیم حضرت امام‌خمینی (ره) و آگاهی به تحولات شگرفی که در کشور و عرصه جهانی پدید آورد، ضروری است. وی گفت: تمام وجود امام راحل یقین به خدا بود و با وجود همه مشکلات، دلی آرام و قلبی مطمئن داشت و این آرامش از ایمان قوی باور و اعتقاد او بود و به همین دلیل محبوب قلب‌ها شد.

سبزی اظهار داشت: متأسفانه از راه امام فاصله گرفته‌ایم و مردم هم از ما فاصله گرفته‌اند باید دنبال اشرافیت نرویم تا مردم بدبین نشوند. وی افزود: استمرار در خط و راه انقلاب بسیار ارزشمند است همانگونه که امثال سردار شهید سلیمانی و دیگر شهدا با روحیه انقلابی، خود را فدای اهداف و آرمان های الهی و متعالی کردند.

نماینده ساوه گفت: امام خمینی به مردم ایمان داشت و مردم هم ثابت کردند در دنیا نمونه اند و دلیل روشن این ادعا هم آن است که با تمام مشکلات و روزهای سخت با استقامت و صبر حضور دارند و ممکن است از مشکلات معیشتی گله مند باشند، اما از انقلاب دلسرد نمی شوند.

وی با یادآوری انتخابات ۲۸ خرداد، گفت: امام (ره) و مقام‌معظم رهبری شاخص های یک رئیس جمهوری را گفته اند، لذا باید با بررسی و مطالعه کافی دست به انتخاب بزنیم و روز باشکوهی را با مشارکت حداکثری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم بزنیم.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما