plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۱۶۷۹۰

وقوع دو زلزله در استان های بوشهر و فارس

زلزله ای به بزرگی ۴ ریشتر صبح امروز بندر امام حسن در استان بوشهر را لرزاند. بامداد شنبه نیز زمین لرزه ۵ ریشتری حوالی بابامنیر استان فارس را لرزاند.
وقوع دو زلزله در استان های بوشهر و فارس
به گزارش ایصال نیوز به نقل از مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ۴ ریشتری ساعت ۵ و ۲۵ دقیقه بامداد شنبه مرز استانهای بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد و فارس - حوالی بندر امام حسن را لرزاند.

محل دقیق این زمین لرزه در منطقه ای به طول جغرافیایی: ۵۰.۵۷ و عرض جغرافیایی: ۲۹.۸۸ و ۳۰ کیلومتری بندرامام حسن بوده و در عمق ۱۹ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است. بندرامام حسن با فاصله ۳۰ کیلومتر، بندرگناوه با ۳۴ و بندر دیلم با ۴۴ کیلومتر نزدیکترین مناطق به کانون این زلزله بوده است.

کانون این زمین لرزه با بوشهر ۱۰۸ و یاسوج ۱۳۱ کیلومتر فاصله داشته است.

همچنین، ساعت یک بامداد زلزله ای به بزرگی ۵ ریشتر حوالی بابامنیر استان فارس را لرزاند. به گزارش مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، محل وقوع این زلزله ۵ ریشتری مرز استانهای فارس و کهکیلویه و بویر احمد - حوالی بابامنیر بوده و در ساعت ۰۱:۰۵:۵۴ بامداد امروز شنبه ۸ خرداد رخ داد.

طول جغرافیایی این زلزله: ۵۰.۹۲ و عرض جغرافیایی: ۳۰ و در عمق ۱۰ کیلومتری بوده است. نزدیک‌ترین شهرها: به این زمین لرزه ۲۹ کیلومتری بابامنیر (فارس) و ۴۲ کیلومتری دوگنبدان و ۴۶ کیلومتری باشت از استان کهگیلویه وبویر احمد بوده است. 

هنوز خسارتی از این دو زلزله گزارش نشده است.

انتهای پیام/* 
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما