plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۱۶۷۲۸

درخواست احزاب اپوزیسیون از وزیر کشور ترکیه برای استعفا

رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه از وزیر کشور خواست تا به دلیل مطرح شدن یکسری اتهامات فساد از سمتش استعفا کند.
درخواست احزاب اپوزیسیون از وزیر کشور ترکیه برای استعفا
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از اسپوتنیک، این درخواست از سوی "تمل کرملااوغلو"، رهبر حزب اپوزیسیون "خوشبختی" برای استعفای "سلیمان سویلو"، وزیر کشور ترکیه در حالی صورت گرفته که در هفته‌های گذشته، رسوایی مالی و مافیا موضوع اصلی در ترکیه بوده است.

"سدات پکر"، رئیس مطرح مافیای ترکیه که در ژانویه ۲۰۲۰ از کشور گریخت و پیشتر روابط عمیقی با برخی از قانونگذاران حزب حاکم داشت، در کانال یوتیوب خود چندین ویدئو را به اشتراک گذاشت و اشخاص عالی رتبه دولت ترکیه را به دست داشتن در جرایم و فساد متهم کرد.

ویدئوهای او ۱۰ میلیون بار بازدید شده و بحث‌هایی را در ترکیه ایجاد کرده است. کرملااوغلو در توئیتی نوشت: با توجه به این اتهامات مطرح شده، افراد مشخص به ویژه وزیر کشور باید از سمتش استعفا کند و یک روند قضایی باید فورا آغاز شود. اگر آنها استعفا ندهند، باید از سوی رئیس جمهوری برکنار شوند.

"فائق اوزتراک"، سخنگوی حزب اپوزیسیون مردم جمهوری خواه و "مرال آکشنر"، رهبر حزب اپوزیسیون "خوب" نیز خواستار استعفای وزیر کشور شده‌اند.

این رئیس مافیا در ویدئوهایش برخی از قانونگذاران حزب حاکم عدالت و توسعه را به ارتکاب جرایمی از جمله قتل و قاچاق مواد مخدر متهم کرده است.

هنوز مشخص نیست که آیا اتهاماتی که وی مطرح کرده درست است یا نه چون دولت هنوز تحقیقاتی را درباره ادعاهای مطرح شده این فرد آغاز نکرده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما