plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۱۵۴۹۲

روایت ظریف از عاملان کشتار حلبچه و خواب مصنوعی غرب

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سالگرد قتل عام شیمیایی حلبچه توسط صدام، در توییتی از این فاجعه و تامین کنندگان سلاح های ممنوعه رژیم صدام حسین و تغافل غرب در این باره نوشت.
روایت ظریف از عاملان کشتار حلبچه و خواب مصنوعی غرب
به گزارش ایصال نیوز، محمد جواد ظریف نوشت: ۱۶ مارس (۲۵ اسفند) سالروز کشتار شیمیایی در حلبچه است. برخی نمی‌خواهند به یاد آورند؛ کسانی در غرب صدام را با سلاح های شیمیایی مرگبار تسلیح کردند.

ظریف ادامه داد: بیش از ۵ هزار غیرنظامی با مسمومیت ناشی از گاز (شیمیایی) مردند. هنوز می خواهند درباره «سوءرفتار منطقه ای» سخن بگویند. بی شرمی!

شایان ذکر است، بمباران شیمیایی منطقه کُردنشین حلبچه از وحشتناک‌ترین و غیرانسانی‌ترین جنایت‌های رژیم بعث عراق در ۲۵ اسفند ۱۳۶۶ خورشیدی در ساعت ۲ بعدازظهر بود و در حالی که تنها ۲ روز از عملیات والفجر ۱۰ می‌گذشت، صدام با این جنایت علیه ملت خودش، تعجب و نفرت جامعه جهانی را برانگیخت هر چند این کشورهای غربی بودند که سلاح های مرگبار را در اختیار رژیم وقت عراق گذاشتند و مشوق دوم آنها برای جنایت، سکوت سران غربی بود که از سوی بعثی ها نشانه رضایت تلقی شد... 

هزاران کیلومتر آنسوتر از این خواب دسته جمعی عمیق و ابدی، خیلی دورتر از شهر خالی از سکنه هیروشیمای کردستان عراق، سیاستمداران غربی نیز تلاش کردند خود را به خواب بزنند و تا امروز، این خواب مصنوعی ادامه دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما