plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۱۵۴۶۴

پمپئو: آنچه که از ایران می خواستیم نتوانستیم بدست بیاوریم

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا اذعان کرد که سیاست‌های دونالد ترامپ درقبال ایران موفق نبوده و به آنچه به دنبالش بوده، دست نیافته است.
پمپئو: آنچه که از ایران می خواستیم نتوانستیم بدست بیاوریم
پایگاه خبری هیل گزارش داد، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا که به طور ضمنی به شکست سیاست های ترامپ اعتراف کرد، مدعی شد: دولت امریکا نتوانست به توافقی دست یابد که احساس می ‌کرد می‌ تواند به معنای واقعی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.

پمپئو همچنین گفت: ما نتوانستیم تمام آنچه که امیدوار بودیم را در زمینه وادار کردن ایران به کوتاه آمدن و وارد شدن ‌به توافقی که واقعاً مانع از دستیابی شان به سلاح هسته‌ای شود، به‌ دست آوریم اما پیشرفت های زیادی داشته ایم.

این مقام پیشین آمریکایی در ادامه ادعاهای خصمانه خود در راستای پروژه ایران هراسی مدعی شد: اگر دولت امریکا به عقب بازگردد و به آن توافقی که در زمان باراک اوباما با ایران حاصل شد بپیوندد آمریکا امنیت کمتری خواهد داشت. اسرائیل ناامن تر خواهد بود. خاورمیانه امینت کمتری خواهد داشت و کل منطقه بی ثبات ‌تر خواهد شد.

گفتنی ست پس از شکست پروژه جنگ اقتصادی امریکا علیه ایران، کارزار دیپلماتیک گسترده ای در عرصه بین المللی برای بازگشت کم هزینه امریکا به برجام توسط شرکای بین المللی اش در جریان است، ایران نیز شرط بازگشت امریکا به برجام را لغو کامل تحریم های ترامپی اعلام کرده است. 

انتهای پیام/*
۱
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما