plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵
کد مطلب : ۱۵۲۷۰

روسیه خواستار برگزاری نشست اعضای برجام شد

نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار برگزاری دیداری برای بازگشت آمریکا و ایران به تعهدات برجام شد.
روسیه خواستار برگزاری نشست اعضای برجام شد
به گزارش ایصال نیوز، "میخائیل اولیانوف" نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین روز جمعه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ گفت: ما دعوت می کنیم هرچه زودتر دیداری برای بازگشت آمریکا به برجام و احیای تعهدات ایران در چارچوب این توافق برگزار شود. بدیهی است که این روندها باید هرچه سریعتر آغاز شود.

اولیانوف گفت: همه ما از رویدادهایی که در جریان نشست های شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار شده است عبور کرده ایم و باید به امور واقعی پرداخت.
به گفته اولیانوف، احتمالا باید دیدار غیررسمی در بین اعضای کنونی برجام و آمریکا برگزار کرد تا اینکه گفت وگوها را آغاز کرد.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین گفت: در واقع برگزاری این جلسه کاملا امکانپذیر است اما باید برخی جزییات را روشن کرد زیرا موضوع بویژه برای ایران بسیار حساس است.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه آغاز و تا روز جمعه ادامه داشت. این شورا تشکیلات تصمیم گیرنده در آژانس بین المللی انرژی اتمی است که هر سال چند نشست برای تصمیم گیری در مورد مسائل مهم این سازمان برگزار می کند.

ایران ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز و اعلام کرد که در صورت لغو تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق، تدابیر جبرانی در برجام برگشت پذیر خواهد بود.

پنجم اسفندماه گذشته ایران در راستای اجرای ماده ششم قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» نظارت‌های فراپادمانی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را تا رفع تحریم ها و بازگشت عملی سایر اعضا به تعهدات، متوقف کرد. 

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما